פעולה רוסית? כאוס בצרפת ביום קריטי במיוחד: "דרמה מול עינינו"

צרפת הודיעה על חבלות זדוניות בקווים של מערך הרכבות המהירות שלה. מתקפה נרחבת שכוללת הצתות. הנשיא הרצוג: ״הדרמה מול עינינו בעניין הרכבות היא דוגמה לרצינות אנשי הביטחון בצרפת"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 26.7.2024 | 13:03

אילוסטרציה | צילום: pixabay

צרפת הודיעה כי מערך הרכבות המהירות של המדינה סובל היום משיבושים זדוניים קשים במיוחד, שנגרמו מפעולות חבלה מכוונות בהם מעשי הצתה. הפגיעה במערך הרכבות הייתה שעות לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה בפריז שמתקיימת בצל איומי טרור וחשש מפיגועים.

צרפת העלתה את הכוננות לדרגה הגבוהה ביותר, והודיעה על מעצרים של חשודים בתכנון פיגועים במהלך המשחקים. ההשחתה של קווי הרכבת הייתה למרות ההיערכות המוגברת של כוחות הביטחון הצרפתיים.

חברת הרכבות הצרפתית SNCF הודיעה כי "מעשי זדון" שיבשו את תנועת רשת הרכבות המהירה שלה, שעות לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז.

שר התחבורה פטריס ורגרייטה כתב ברשת X כי הוא "מגנה בתוקף את האירועים הפליליים הללו", וכי SNCF פועלת להשבת התנועה.

מנכ"ל החברה מסר כי הוצתו שריפות במטרה לפגוע במתקנים. כ-800 אלף מבקרים הושפעו מהשיבוש. נסיעות מלונדון וממנה מתחת לתעלת למאנש, לבלגיה השכנה, הושפעו מ"תקריות לילה מתואמות".

חברת הרכבות יורוסטאר הודיעה על שיבושים חמורים בפעילות הרכבות מלונדון לפריז, בעקבות מעשי ההשחתה בצרפת. החברה מייעצת לנוסעים שלא לנסוע היום בקו לונדון-פריז ואמרה שבעקבות השיבושים זמני הנסיעות ארוכים מהרגיל ונסיעתן של חלק מהרכבות בוטלה. גם שירותי הרכבות בגרמניה הודיעו על ביטולים ועיכובים בדרך לצרפת וממנה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג השוהה בפריז אמר בתדרוך לעיתונאים בדברים שפורסמו ב-Ynet ״הדרמה מול עינינו בעניין הרכבות היא דוגמה לרצינות אנשי הביטחון בצרפת", אמר, וטען כי מדובר במתקפת סייבר. "אני משוכנע שהם יפתרו את הבעיה ברכבות וגם יתמודד מול כל האיומים האחרים. אני סומך מאוד על התשתית הביטחונית של הצרפתים ושל מדינות שונות שנמצאות שם, וגם על הוועד האולימפי שעשה מאמץ עצום. אם אתה עומד איתן ונוקשה אתה הודף את כל מי שמנסה לחבל בך".

ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטאל, הגדיר את האירוע כ"אקט של סבוטאז' מתוכנן ומתואם כנגד תשתיות של חברת הרכבות SNCF", והוסיף כי "ההשפעה על מערכת התחבורה היא מאסיבית ורצינית". אטאל הביע הזדהות עם הציבור הצרפתי שתכנן לצאת לחופשת הקיץ השנתית, ואמר כי הוא "שותף לכעס שלהם" ו"מודה להם על סבלנותם".

דב גיל-הר דיווח בכאן 11, כי חשוב לציין כי היום הזה, המכונה בצרפת "Grand Départ" (העזיבה הגדולה), הוא יום השיא השנתי בתנועת הרכבות בצרפת. על פניו נראה שהפגיעה מוגבלת לרשת המהירה, אך קיים חשש שהחלופות - רכבת 'רגילה', אוטובוסים וטיסות - לא יעמדו בעומס התנועה הדו-כיוונית של הנכנסים והיוצאים מפריז.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום