שנתיים מאסר לאדם שאיים לרצוח יהודים

גבר בן 67, נידון ל-24 חודשי מאסר ושנתיים בפיקוח על איומים לרצוח את אנשי ארגון 'הליגה נגד השמצה'. משרד התובע: "צריך להעביר מסר ברור לעבריינים שלא נהסס להעמיד לדין את מי שמאיימים באלימות כלפי הקהילה היהודית"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 25.7.2024 | 08:03

אילוסטרציה | צילום: freepik

אנדרז' בוריגה, בן 67, נידון לשנתיים מאסר, ושנתיים בפיקוח, ביום שלישי האחרון, לאחר שהודה בהשארת הודעות קוליות עם איומי מוות במשרדי 'הליגה נגד השמצה' בקולורדו, נבאדה, ניו יורק וטקסס בין ה-9 ביולי ל-14 בדצמבר 2022, כך מסר משרד המשפטים האמריקאי.

"הנאשם הזה השמיע איומים אלימים מתועבים וחוזרים על אנשים וארגונים יהודים. המעשים שלו לא היו רק מתועבים, הם היו בלתי חוקיים", אמר מריק גרלנד, התובע הכללי של ארה"ב.

"המקרה הזה מייצג את המאמץ של משרד המשפטים להילחם בעלייה המטרידה באיומים נגד יהודים ומוסדות יהודיים ברחבי ארצות הברית שראינו לאחר ה-7 באוקטובר", הוסיף גרלנד. "נמשיך לחקור באגרסיביות ולהעמיד לדין אנשים שמאיימים לבצע מעשי אלימות, מונעים על ידי אנטישמיות ושנאה מכל סוג שהוא".

"איומיו השפלים של הנאשם הוכיחו את הלך הרוח מלא השנאה שלו, ואיומי המוות גרמו לפחד אמיתי עבור האנשים שקיבלו אותם", אמרה עוזרת התובע הכללי קריסטן קלארק מהאגף לזכויות האזרח במשרד המשפטים. "הסוג הזה של אנטישמיות עם שנאה, פוגע בערכים הבסיסיים ביותר שלנו ואין לו מקום בחברה שלנו. גזר דין זה צריך להעביר מסר ברור לעבריינים ולעומדים לבצע פשעי שנאה, שלא נהסס להעמיד לדין את מי שמאיימים באלימות כלפי הקהילה היהודית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום