הסיבה שהנשיא לשעבר לא הודיע על תמיכה בהאריס

הנשיא לשעבר אובמה עדיין לא תומך בקמלה בהאריס. הוא לא הזכיר אותה אפילו פעם אחת בפוסט שכתב על פרישת ביידן. הסיבה: אובמה לא רוצה לקחת צד בנושא מועמד הדמוקרטים לנשיאות

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 22.7.2024 | 09:10

הנשיא לשעבר ברק אובמה | צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

רבים במפלגה דמוקרטית החלו להתייצב במהירות מאחורי סגנית הנשיא קמלה האריס לאחר פרישת הנשיא ביידן, אבל ממפגן התמיכה נעדר באופן בולט הנשיא לשעבר ברק אובמה.

הנשיא לשעבר עדיין לא תומך בהאריס, למעשה, הוא לא הזכיר אותה אפילו פעם אחת בפוסט שכתב על פרישת ביידן.

"ג'ו ביידן היה אחד מהנשיאים החשובים ביותר של אמריקה, כמו גם חבר ושותף יקר", כתב אובמה, שבחר ביידן כסגנו למירוץ ב-2008. הוא אמר שהוא רוצה סגן מבוגר ומנוסה יותר עם שאיפות נשיאותיות מוגבלות בעתיד.

"אנחנו נשוט במים לא ידועים בימים הקרובים", כתב אובמה בפוסט. "אבל יש לי ביטחון יוצא דופן שמנהיגי המפלגה שלנו יוכלו ליצור תהליך שממנו יגיע מועמד מתאים".

מקורבי אובמה אמרו ל'ניו יורק טיימס' כי אובמה לא רוצה לקחת צד בנושא מועמד הדמוקרטים לנשיאות. במקום זאת, אובמה רוצה "לאחד את המפלגה ברגע שיהיה לנו מועמד".

אבל יש עוד שיקולים אישיים יותר, שגורמים לאובמה להיות זהיר. ביידן מעולם לא סלח לחלוטין לאובמה על כך שתמך בשקט בשרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון ב-2016 כמועמדת הדמוקרטים, וביידן עדיין מאמין שהיה יכול לנצח את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ באותה שנה אם היתה לו ההזדמנות. ביידן גם לא היה מרוצה כשאובמה אמר לו שעליו לשקול לא להתמודד גם ב-2020, כך על פי ה'ניו ורק טיימס'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום