בעולם הגיבו על פרישת ביידן מהמירוץ לנשיאות: "חבר אמיתי"

מנהיגים מרחבי העולם הגיבו להחלטתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפרוש בסוף הקדנציה הנוכחית ולא להתמודד: "התקבלו החלטות רבות חזקות בשנים האחרונות והן ייזכרו כצעדים נועזים" כתב זלנסקי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 22.7.2024 | 08:14

ביידן וזלנסקי בבית הלבן | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

מנהיגים מרחבי העולם הגיבו להחלטתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפרוש מהתמודדות בבחירות בנובמבר הקרוב עקב מצבו.

אוקראינה: הנשיא וולודימיר זלנסקי הודה לביידן על "תמיכתו הבלתי מעורערת" במלחמת ארצו נגד רוסיה "התקבלו החלטות רבות חזקות בשנים האחרונות והן ייזכרו כצעדים נועזים שנקט הנשיא ביידן בתגובה לזמנים מאתגרים", כתב זלנסקי, "תמיד נהיה אסירי תודה על מנהיגותו של הנשיא ביידן".

קנדה: ראש הממשלה ג'סטין טרודו הודה לביידן על היותו "חבר אמיתי" לארצו. "הוא אדם נהדר, וכל מה שהוא עושה מגיע בגלל אהבתו לארצו".

פולין: ראש הממשלה דונלד טוסק כתב כי ביידן קיבל החלטות קשות "בזכותן פולין, אמריקה והעולם בטוחות יותר והדמוקרטיה חזקה יותר. אני יודע שהונעת מאותם מניעים כשהכרזת על החלטתך הסופית. כנראה הקשה ביותר".

יפן: ראש הממשלה פומיו קישידה אמר: "אני נמנע מלהגיב ישירות על הנושא הזה מכיוון שהוא כרוך בפוליטיקה פנימית בארה"ב, אבל אני מכיר בכך שהחלטת הנשיא ביידן מבוססת על רצונו לקבל את ההחלטה הפוליטית הטובה ביותר".

דרום קוריאה: משרדו של הנשיא יון סוק יאול אמר: "איננו רוצים להגיב על מצבים פוליטיים פנימיים במדינות אחרות", אך הוסיפו כי "ממשלת דרום קוריאה תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב כדי להמשיך ולפתח את דרום קוריאה-ארה"ב עם ברית אסטרטגית גלובלית".

אירלנד: שר החוץ מיכל מרטין אמר שהוא שמע את החדשות "בעצב וגם בהערצה", ותיאר את ביידן כ"ידיד מתמיד של אירלנד". מרטין אמר כי ביידן סיפק "תמיכה שלא תסולא בפז לשלום ושגשוג באי הזה" ואיחל לו את הטוב ביותר.

בריטניה: רישי סונאק, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, אמר כי ראה את "אהבתו לאמריקה ומסירותו לשירות של ביידן ממקור ראשון" בזמן שעבד איתו. הוא גם תיאר כמה הישגים בין ארה"ב לבריטניה.

אוסטרליה: ראש הממשלה אנתוני אלבניזי אמר כי "ברית אוסטרליה-ארה"ב מעולם לא הייתה חזקה יותר עם המחויבות המשותפת שלנו לערכים דמוקרטיים, לביטחון בינלאומי, לשגשוג כלכלי ולפעולה אקלימית למען זה ולדורות הבאים".

ניו זילנד: ראש הממשלה כריסטופר לוקסון אמר כי "ביידן הקדיש את חייו לשירות הציבורי, וזה משהו שראוי לכבוד רב". הוא הודה לביידן על מחויבותו לניו זילנד ואמר שהוא מצפה "לעבוד איתו למשך שארית כהונתו".

ונצואלה: ביידן "קיבל את ההחלטה ההגיונית והנכונה ביותר", אמר הנשיא ניקולס מדורו. "הוא נתן עדיפות למשפחתו, לבריאותו והבין שבגיל הזה ובמצב בריאותי חלש, הוא לא יכול לקחת את המושכות של ארצו, על אחת כמה וכמה את המועמדות לנשיאות".

ישראל: הנשיא הרצוג הודה לביידן על "ידידותו ותמיכתו האיתנה בישראל" והגדיר אותו כ"בעל ברית אמיתי של העם היהודי". שר הביטחון יואב גלנט הודה לביידן על תמיכתו וכתב כי "הגיבוי האיתן שלו, במיוחד במהלך המלחמה, לא יסולא בפז"

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום