אחרי פרישתו: כך יבחרו הדמוקרטים את המחליף של ג'ו ביידן 

הדרמה בארה"ב: אתמול הודיע הנשיא ג'ו ביידן כי החליט לבסוף שלא להתמודד לקדנציה נוספת כנשיא ארה"ב. כעת, תתכנס המפלגה הדמוקרטית בחודש הבא ותצטרך להחליט מי המועמד מטעמה לבחירות הקרובות | כך זה יקרה בפועל

שלו שינברג | חדשות בעולם 22.7.2024 | 07:31

הבית הלבן | צילום: Pixabay

אתמול הטיל נשיא ארה"ב ביידן פצצה כאשר הודיע במכתב שפרסם על פרישה מהמרוץ לנשיאות, בעקבות הביקורת הקשה נגדו לאחר העימות עם דונלד טראמפ. עם פרישתו נפתח המירוץ במפלגה הדמקורטית להחלפתו. 

התהליך להחלפת ביידן עלול להיות מסובך מבחינה פוליטית. ביידן כבר זכה בהרבה יותר נציגים ממה שהיה צריך כדי להבטיח את מועמדותו, והוועידה הלאומית הדמוקרטית, שתביא לסיום רשמי את תהליך הפריימריז, תתקיים בחודש הבא.

הדמוקרטים יתכנסו בשיקגו בין ה-19 ל-22 באוגוסט כדי לבחור רשמית את המועמד לנשיאות שלהם, כך שעד עכשיו ביידן עדיין נחשב למועמד המשוער - שכעת יורד מהפרק. לוועדה הלאומית הדמוקרטית היו תוכניות למעשה למנות את ביידן באמצעות מפקד אלקטרוני לפני הכינוס. 

אלו שהבטיחו לבחור בביידן מגיעים כעת ללא מחויבות למועמד ספציפי כלשהו, ​​מה שעלול לפתוח מאבק מטורף כדי לזכות בתמיכתם. דמוקרטים בכירים, כמו יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי, קראו לתהליך הצגת מועמדות פתוח, שיאפשר להרבה מועמדים להתמודד. 

סגנית הנשיא קמלה האריס עדיין כנראה תלך לוועידה כפייבוריטית חזקה למועמדות, אך לא כמועמדת רשמית. כסגנית הנשיא, יש לה את הסיכוי הגדול ביותר מכל מועמד פוטנציאלי. 

בהצבעה הראשונה, מועמד מנצח יצטרך להבטיח את הקולות של רוב של כ-4,000 הנציגים של הדמוקרטים. אם אף מועמד לא יזכה ברוב בהצבעה הראשונה, הדמוקרטים ימשיכו להצבעה שנייה, שבה תהיה למה שמכונה "נציגי-על" הזדמנות להצביע.

נציגי העל הם בעיקר מנהיגי המפלגה הדמוקרטית הבכירה, והם הולכים לוועידה ללא התחייבות לאף מועמד. עם כ-700 נציגי העל שנוספו למאגר ההצבעות, המועמד הזוכה יצטרך להשיג כ-2,300 נציגים כדי לזכות במועמדות.

למרות שנציגי העל יהוו חלק קטן יחסית ממאגר הנציגים, הם יכולים למלא תפקיד חשוב בבחירת המועמד. תמיכתם במועמד מסוים תעזור לו רבות ויכולה לסחוף את הנציגים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום