משמרות המהפכה מממנים בחשאי פעולות של אל-קאעידה

איראן הסכימה בחשאי לתמוך במחבלי אל-קאעידה באפגניסטן ולממן את פעולות הארגון במזרח התיכון, כך לפי קבוצת אופוזיציה באפגניסטן. הטליבאן סיפק מרחב אימונים וכלים ומחבלי אל-קאעידה באפגניסטן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.7.2024 | 15:01

הטאליבן ברחובות אפגניסטן | צילום: צילום מסך

דיווח באתר האופוזיציוני למשטר האיראני 'איראן אינטרנשיונל', כי כוח קודס של משמרות המהפכה תומך כלכלית באל-קאעידה, בתמיכת ממשלת הטליבאן.

על פי הדיווח, המבוסס על דוח שפורסם לאחרונה בנושא, באוקטובר 2021, חודשיים בלבד לאחר שהטליבאן השתלטו על המדינה, נערכה באפגניסטן פגישה בין אסמעיל קא'אני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, מנהיג אל-קאעידה סייף אל-עאדל ובכירים של הטליבאן.

דווח כי קא'אני שיבח את השתלטות הטליבאן על אפגניסטן ושלושת הצדדים סיכמו על פעילות משותפת להמשך סילוק האמריקנים מהאזור, תוך שהטליבאן מספקים לאל-קאעידה מרחב לאימונים והתארגנות.

הדו"ח של הארגון פירט את הפגישה באוקטובר 2021 בטהראן, שבה הסכימו מפקד כוח קודס משמרות המהפכה, אסמאעיל קאאני, מנהיג אל-קאעידה, סייף אל-עאדל, ונציג בכיר של הטליבאן על שיתוף פעולה בין אל-קאעידה וקבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה במזרח התיכון.

זו הייתה הפגישה הראשונה. ההסכם כלל שהטליבאן יספק מרחב אימונים וכלים ללוחמי אל-קאעידה באפגניסטן, ומשמרות המהפכה כיסו את הוצאותיהם ומימנו את הפעולות.

קאאני בירך את הטליבאן האפגני ואל-קאעידה על הצלחתם באפגניסטן, והצהיר: "כולנו עשינו עבודה נהדרת; עכשיו אנחנו צריכים לגרש גם את האמריקנים מהמזרח התיכון".

עוד דווח, כי הנקודה החשובה הראשונה שעליה הסכימו היא שכל סניפי אל-קאעידה, ומשמרות המהפכה במזרח התיכון ובאפריקה ישתפו פעולה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום