16 שנות מאסר נגזרו על עיתונאי יהודי ברוסיה

16 שנות מאסר נגזרו על העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ מה'וול סטריט ג'ורנל' בגין ריגול. גרשקוביץ, עבד ברוסיה באישור משרד החוץ של רוסיה, הוא נעצר במרץ 2023 באשמת ריגול

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.7.2024 | 16:03

העיתונאי אוון גרשקוביץ | צילום: freepik

בית משפט ברוסיה הרשיע היום את כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' היהודי, אוון גרשקוביץ', באשמת ריגול וגזר עליו 16 שנות מאסר.

המשפט נערך בדלתיים סגורות עם "ראיות סודיות" שהביאו לאישומים שממשלת ארה"ב כינתה "מפוברקים לחלוטין".

התביעה ביקשה 18 שנות מאסר, גרשקוביץ' הוא העיתונאי האמריקאי הראשון שנעצר ברוסיה מאז המלחמה הקרה ולמקרה שלו יש השלכות חמורות על חופש העיתונות.

ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי המשפט התנהל במהירות יוצאת דופן - מה שמצביע על אפשרות למשא ומתן לחילופי שבויים. משפטי ריגול ברוסיה נמשכים בדרך כלל חודשים.

גורמים בכירים ברוסיה וארה"ב אמרו כי מתנהלים שיחות על חילופי אסירים עם גרשקוביץ', אך על פי מדיניות הקרמלין, השיחות יימשכו רק לאחר שהמשפט יסתיים.

גרשקוביץ', והוול סטריט ג'ורנל ומחלקת המדינה, הכחישו בתוקף את ההאשמה שהוא עבד עבור ה-CIA. הרשעתו הייתה צפויה, לאור האופי הפוליטי של מערכת המשפט ברוסיה.

גרשקוביץ', 32, שעבד כעיתונאי עם אישור של משרד החוץ של רוסיה, נעצר במהלך נסיעת עבודה ביקטרינבורג והואשם בריגול. הוא הכחיש את האשמות.

הרשעתו של גרשקוביץ' תגרום להשפעה על עבודתם של עיתונאים זרים ברוסיה. גופי תקשורת רבים הוציאו את הכתבים שלהם מרוסיה לאחר מעצרו במרץ אשתקד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום