ניאו-נאצי תכנן לתת סוכריות מורעלות לילדים יהודים ולרצוח מטופל חרדי

מחריד: מנהיג "כת הרצח" ניאו-נאצי, תכנן לתת סוכריות מורעלות לילדים יהודים בניו יורק. הוא הועמד לדין בגין ארבעה סעיפי אישום בבית המשפט הפדרלי המזרחי של ניו יורק בברוקלין. הוא נעצר בקישינב, מולדובה, ב-6 ביולי על פי צו מעצר של האינטרפול

יענקי פרבר | חדשות בעולם 17.7.2024 | 10:54

אילוסטרציה | צילום: Nati Shohat/Flash90

מנהיגה של "כת הרצח", קבוצה ניאו-נאצית קיצונית שבסיסה במזרח אירופה, הואשם בתכנון לחלק ממתקים מורעלים לילדים יהודים בעיר ניו יורק כדי לזרוע טרור, כך הודיעה התביעה בניו יורק. הנאשם אמר לסוכן סמוי: "היהודים נמצאים ממש בכל מקום בברוקלין" והציע לתקוף "איזה חג יהודי" בבתי ספר יהודיים מלאים בילדים.

מיכאל צ'כיקוושווילי בן 21 מגאורגיה, הועמד לדין בניו יורק בגין ארבעה אישומים, כולל שידול לפשעי שנאה ותכנון אלימות, כך לפי הודעת משרד המשפטים האמריקני. לא פורסם אם יש לו עורך דין.

צ'כיקוושווילי, בעל כינויים שונים כולל 'המפקד הקצב', הנהיג כת רצח מטורפת, שלטענת התובעים היא קבוצה קיצונית בינלאומית שדבקה ב"אידיאולוגיה ניאו-נאצית ומקדמת אלימות ומעשים אלימים נגד מיעוטים גזעיים, הקהילה היהודית ועוד. קבוצות שהיא רואה כ'לא רצויות'.

מטרתה של כת הרצח המטורפת היא להפר את הסדר החברתי ואת הממשלות באמצעות טרור ומעשים אלימים המקדמים פחד וכאוס, כך על פי הודעתו של עוזר התובע הכללי מת'יו אולסן.

צ'כיקוושווילי נעצר לאחר שניסה לגייס סוכן סמוי להצטרף לקבוצתו ולבצע פשעים אלימים כמו הפצצות והצתות.

בנובמבר 2023, צ'יקווישווילי החל לתכנן "אירוע נפגעים המוני" בעיר ניו יורק בערב השנה האזרחית החדשה, "התוכנית כללה אדם שהתחפש לדמות סנטה קלאוס ויחלק ממתקים עם רעל למיעוטים גזעיים ולילדים בבתי ספר יהודיים בברוקלין", נאמר בהודעת משרד המשפטים.

צ'יקווישווילי, בן 20, נעצר בקישינב, מולדובה, ב-6 ביולי על פי צו מעצר של האינטרפול והוסגר לארה"ב.

הקבוצה שלו MKY היא קבוצה קיצונית בינלאומית ואלימה שדבקה באידיאולוגיה ניאו-נאצית המקדמת אלימות נגד יהודים ומיעוטים אחרים. הקבוצה פועלת ברוסיה ובאוקראינה ויש לה גם אנשים בארצות הברית ובמדינות אחרות.

הוא סיפר כי ניסה להרוג יהודי בברוקלין. "אני עובד במרכז גמילה באופן פרטי במשפחה יהודית ומשלמים לי כדי לענות יהודי גוסס. אני חושב שכמעט הרגתי אותו היום בעצם, אם הוא ימות בקרוב זה עליי", כתב צ'כיקוושווילי בצ'ט עם נאצי אחר. הוא גם שלח תמונות של הקורבן שלו לכאורה ממיטת בית חולים.

החוקרים אמרו כי צ'יקווישווילי עבד במתקן שיקום בברוקלין והועסק על ידי משפחה חרדית כדי לטפל בבן משפחה.

צ'כיקוושווילי גיבש תוכנית צעד אחר צעד, ושלח לסוכן הסמוי מדריכים ליצירת רעלים קטלניים וגזים ועודד אותו לצלם מעשי אלימות. חלק מהתוכניות היו עם קבוצות איסלאמיסטיות קיצוניות כמו דאעש, צ'יקווישווילי תמך מאד באידיאולוגיה ג'יהאדיסטית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום