אחרי שחוק הרבנים הוסר: בש"ס מאוכזבים מנתניהו, בן גביר תוקף את דרעי

המשבר בקואליציה מגיע לשיא: חוק הרבנים של ש"ס הוסר מסדר היום לאחר שעוצמה יהודית הודיעה כי תתנגד לחוק, עד שבן גביר יצורף כחבר בקבינט המלחמה | ש"ס: "בן גביר - בלון נפוח" | עוצמה יהודית: "דרעי דוגל בכניעה והתרפסות, ודוחף לעסקה מופקרת - בניגוד מוחלט לעמדת בוחרי ש"ס"

אברהם פריינד | פוליטי 8.7.2024 | 22:24

בן גביר ודרעי במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חוק הרבנים הוסר הערב (שני) מסדר היום של מליאת הכנסת, לאחר שעוצמה יהודית הודיעה כי תתנגד לחוק עד שהשר איתמר בן גביר יקבל מקום בקבינט המלחמה. 

לאחר הסרת החוק, הורה יו"ר ש"ס אריה דרעי לחברי הכנסת של הסיעה לעזוב את המשכן, מה שהותיר את הקואליציה ללא רוב והוביל להסרת סדר היום ונעילת מליאת הכנסת.

סיעת ש"ס תקפה בחריפות את השר בן גביר ואף הביעה את אכזבתה מחוסר השליטה של ראש הממשלה נתניהו על הקואליציה.

"ש״ס רואה בחומרה רבה את התנהלותו המופקרת של השר בן גביר, בהפרה שיטתית ובוטה של המחויבות הקואליציונית והצבעה נגד חוקים המאושרים בועדת השרים", נמסר בהודעה מטעם הסיעה. "בהתנהלות זו נתן שוב השר בן גביר פרס לאופוזיציה הקופצת על כל הזדמנות להפיל את ממשלת הימין", הוסיפו.

בש"ס הפנו אצבע מאשימה גם כלפי ראש הממשלה ואמרו: "סיעת ש״ס מאוכזבת עמוקות מחוסר שליטתו של ראה״מ נתניהו בחברי הקואליציה. לאור זאת, יו״ר סיעת ש״ס ח״כ ינון אזולאי הורה לחברי הכנסת לעזוב את המליאה מיידית. ש״ס תתכנס בקרוב, תתייעץ עם רבניה ותחליט על המשך דרכה", נמסר.

בעוצמה יהודית תקפו בחריפות את דרעי ומסרו: "מסתבר שאריה דרעי, מאוסלו ועד היום, נשאר דבק באידאולוגיית השמאל. דרעי העריץ מאז ומעולם את השמאל, מרבין, דרך פרס, ועד גנץ, והוא הגורם המרכזי שדוחף את ראש הממשלה לנקוט מדיניות מתפשרת". 

עוד טענו בעוצמה יהודית: "גם היום דרעי מתנגד לצירופו של השר בן גביר לקבינט המלחמה. זה לא מפתיע, משום שבעוד השר בן גביר דוחף להכרעה וכתישת האויב בכל החזיתות, דרעי דוגל בכניעה והתרפסות, ודוחף לעסקה מופקרת - בניגוד מוחלט לעמדת בוחרי ש"ס.

"אנו לא נירתע מאיומיו של דרעי. נבחרנו כדי לממש מדיניות ימין, בפועל ולא בדיבורים. דרישתנו להיכנס לקבינט המלחמה, ולשנות את הקו בו מקונספציית הכניעה של דרעי לתפיסת הכרעה וניצחון - עומדת בעינה", נמסר.

בש״ס לא נותרו חייבים ומסרו: "גוש הימין גילה הערב שוב את את הבלון הנפוח ששמו איתמר בן גביר, שכגודל הציפיה כך עוצמת האכזבה. לא ימין ולא חזק. רצף של כשלונות מביכים בתחומי אחריותו, תוך גלגול אחריות, איומים והאשמות על כל העולם. מכונת רעש ואפס עשייה. 

ש״ס שהקימה את גוש הימין משמשת כגורם היציב ביותר של הממשלה, קוצרת שבחים על טיפולה בנושא המלחמה ומתנהלת באחריות מלאה גם במחירים כבדים, אולם בן גביר בהתנהלותו הילדותית ובשיגעון הגדלות שלו, עושה הכל לפורר את הממשלה מבפנים, מחריב את היסודות ומשרת נאמנה את מפלגות השמאל. ממשלות הימין הופלו תמיד ע״י אנשים מסוגו. ידע הציבור וישפוט".

כזכור, סיעת עוצמה יהודית טענה הערב כי ניהלה מגעים על חוק הרבנים שאמור לעלות היום במליאת הכנסת בקריאה ראשונה אך אלו לא הבשילו והסיעה תצביע נגד מה שהוביל לכך שלא היה רוב לקואליציה.

בשבוע שעבר אושר בוועדת חוקה חוק הרבנים בנוסח חדש ומרוכך ולפיו נקבע כי שר הדתות יוכל למנות מינויים במועצות הדתיות כל עוד זה יהיה מתקציב המשרד, כך שהרשויות לא ישתתפו במימון.

"בין עוצמה יהודית לליכוד התנהלו מגעים בימים האחרונים לעניין חוק הרבנים שעולה היום במליאה. כזכור, עוצמה יהודית התנתה את תמיכתה בחוק הרבנים בהצטרפותו של השר לביטחון לאומי לקבינט המצומצם", אמרו במפלגה

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום