חשש באירופה: "לא צריך להיות גאון כדי לראות שהנשיא זקן"

בעלות ברית של ארה"ב חוששות שהנשיא ביידן 'גמור' ולא יוכל לנצח את טראמפ. "אנחנו לא בטוחים שגם אם הוא ינצח, הוא יוכל לשרוד עוד ארבע שנים בתפקיד", אמר בכיר אחד ממדינה חברה בברית נאט"ו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 6.7.2024 | 22:30

הנשיא ביידן עם קנצלר גרמניה | צילום: דוברות הבית הלבן

דיפלומטים ומנהיגים בעולם המתכוננים לפסגת נאט"ו בשבוע הבא מביעים דאגה חריפה לגבי גילו, בריאותו ויכולתו של הנשיא ג'ו ביידן לנצח בבחירות לנשיאות ב-2024.

אותם מנהיגים תומכים בבחירתו מחדש של ביידן וחוששים שחזרתו של דונלד טראמפ לתפקיד תפגע בברית נאט"ו ותחליש את אוקראינה. הם הגיבו לעימות האחרון של ביידן עם טראמפ בבהלה ובחשש שביידן "עשוי להיות שברירי" כדי להביס את טראמפ ולהנהיג מעצמת על עולמית.

על פי הדיווח ב'פוליטיקו', הנשיא ביידן חייב לשכנע את עמיתיו שהוא לא רק מוכן למאבק אלא יתגבר על המשבר הפוליטי בארה"ב בו הוא נמצא.

"לא צריך להיות גאון כדי לראות שהנשיא זקן", אמר בכיר אחד ממדינת נאט"ו אירופית. "אנחנו לא בטוחים שגם אם הוא ינצח, הוא יוכל לשרוד עוד ארבע שנים".

אחרים הלכו רחוק יותר. "זה היה כואב לראות, בואו נהיה כנים", אמר גורם באיחוד האירופי על הדיון. "כולנו רוצים שלביידן תהיה קדנציה שנייה כדי להימנע מלהתמודד עם טראמפ שוב, אבל זה לא באמת מרגיע".

בשיחה עם 'פוליטיקו', שר בבריטניה ניסח זאת בצורה הבוטה ביותר: "האם התורמים הדמוקרטים יכולים לשלוח את ביידן לפנסיה, כדי שיהיה לנו סיכוי כלשהו למועמד אמין עבור הבוחרים?".

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום