מאבק בגל התחלואה: מחקר קליני חדש לטיפול בקדחת הנילוס

מחקר קליני חדש לטיפול בקדחת הנילוס המערבי מתחיל באיכילוב. כחלק מפעולות הצוות הוחלט על התחלה של מחקר קליני בתרופה שנקראת אינטרפרון

אלי קליין | בריאות 24.6.2024 | 22:10

אילוסטרציה | צילום: unsplash

מתחילת חודש יוני קיים גל תחלואה חריג בקדחת הנילוס המערבי. מחלה זו גורמת לתחלואה קשה ואף לתמותה בחלק מהמקרים, בעיקר בחולים מבוגרים או בחולים עם דיכוי חיסוני. 

לאור מצב התחלואה החריג הוקם באיכילוב צוות משימה מיוחד להתמודדות עם קדחת הנילוס המערבי, כאשר עד היום לא ידוע על טיפול למחלה זו. כחלק מפעולות הצוות הוחלט על התחלה של מחקר קליני בתרופה שנקראת אינטרפרון. 

תרופה זו מחזקת את התגובה האימונית של הגוף נגד הנגיף וקיים ניסיון איתה ממגפת הקורונה.

על מנת להבין אם קיים יתרון לשימוש בתרופה זו בקדחת הנילוס המערבי, הוחלט כי התרופה תינתן תחילה במסגרת מחקר קליני, על פי נוהלי מחקר קליני מקובלים. 

בכוונת איכילוב לשתף פעולה עם מרכזים רפואיים נוספים בכדי להגדיל את מספר החולים המשתתפים במחקר דבר שיאפשר הסקת מסקנות ברורות בצורה מהירה.

כזכור הבוקר הודיע משרד הבריאות כי עד כה אובחנו 32 אנשים החולים בקדחת מערב הנילוס, מתוכם אושפזו בבתי החולים 27 מטופלים, ומהם שלושה מונשמים. בסוף השבוע נפטרו בבילינסון שני מטופלים.

חשוב לציין כי ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום