נתונים מדאיגים בחיסונים בקרב יישובים חרדיים

שיעורי התחסנות גבוהים נרשמו ביישובים ערביים ודרוזיים, לעומת שיעורים מדאיגים בקרב יישובים חרדיים. בנוגע לחיסון המרובע, שניתן בגיל שנה ובהמשך לתלמידי כיתה א' נגד ארבע מחלות נרשמו מספרים נמוכים אצל החרדים

אלי קליין | בריאות 24.6.2024 | 11:24

חיסון | צילום: שאטרסטוק

משרד הבריאות פרסם את שיעורי החיסונים שניתנים לילדים בשגרה לאחר עתירה של התנועה לחופש המידע. הנתונים מציינים את שיעורי ההתחסנות בכלל חיסוני השגרה של משרד הבריאות בכל היישובים שבהם מתגוררים יותר מ–2,000 תושבים.

מהנתונים עולה כי שיעורי ההתחסנות הגבוהים ביותר נרשמו ביישובים הערביים והדרוזיים. לעומתם, שיעורי התחסנות נמוכים במיוחד בירושלים וביישובים חרדיים, במנת חיסון אחת לפחות של החיסון המשולב נגד טטנוס (פלצת), דיפתריה (אסכרה) ושעלת, וזאת ברקע התפרצות השעלת בחודשים האחרונים, כך דווח ב-Ynet.

מהנתונים עולה כי שיעורי ההתחסנות הנמוכים ביותר נגד שעלת, שניתן במנה ראשונה לילדים בגיל חודשיים ומכיל גם תרכובות נגד דיפתריה, טטנוס, פוליו והמופילוס אינפלואנזה B, נמצאו באופן כמעט בלעדי בירושלים וביישובים עם צביון דתי או חרדי לצד יישובים מעבר לקו הירוק.

בווינט דווח גם כי גם בנוגע לחיסון המרובע, שניתן בגיל שנה ובהמשך לתלמידי כיתה א' נגד ארבע מחלות ובהן חצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח, שיעורי ההתחסנות הנמוכים ביותר של המנה הראשונה נרשמו גם כן ביישובים עם ייצוג גבוה לאוכלוסייה החרדית ובהם ירושלים, שילה, צפת, יבנאל, בית שמש, צפת, תפרח ויד בנימין.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום