באיחוד האירופי מבהירים: איום נגד קפריסין הוא איום נגדנו

לאחר שמזכ"ל חיזבאללה נסראללה איים כי יתקוף את קפריסין בשל שיתוף פעולה עם ישראל, דובר האיחוד האירופי הבהיר כי "איום נגד קפריסין הוא איום נגד כל האיחוד האירופי"

שלו שינברג | חדשות בעולם 20.6.2024 | 21:08

ספינות טילים במרחב ים סוף | צילום: דובר צה"ל

לאחר דברי מזכ"ל חיזבאללה אמש בהם איים כי הארגון יתקוף את קפריסין, באיחוד האירופי התייצבו לצד המדינה והכריזו כי פגיעה בה תיחשב כפגיעה באיחוד כולו. 

"קפריסין היא מדינה חברה באיחוד האירופי - זה אומר שהאיחוד האירופי הוא קפריסין וקפריסין היא האיחוד האירופי. כל איום על אחת המדינות החברות שלנו הוא איום על האיחוד האירופי כולו", אמר פיטר סטאנו, דובר האיחוד. 

כזכור, אתמול השגריר בישראל קורנליוס קורנליאו אמר ל"ווינט" כי "כשאדם כזה מאיים - בוודאי תהיה תגובה. אנחנו מחכים לתגובה הרשמית של ניקוסיה".

השגריר נשאל אם הופתע מאיומי נסראללה ואמר: "כן ולא. היחסים בין ישראל לקפריסין מעולם לא היו חזקים כל כך וזה הכול על פני השטח. אנחנו מנסים למלא תפקיד צנוע לגבי העברת סיוע הומניטרי לעזה בתיאום קרוב עם ישראל. כל זה, אני בטוח, לא מתקבל בברכה אצל חיזבאללה". 

נסראללה אמר אתמול: "יש לנו מידע שישראל מבצעת תמרונים בקפריסין, באזורים ושדות תעופה קפריסאים, והוא מאמין שאם שדות התעופה שלו יהיו בסיכון - הוא ישתמש במתקנים קפריסאים. לכן, ממשלת קפריסין צריכה לדעת שאם היא תשתתף במלחמה מול לבנון - נתמודד מולה כאילו היא חלק מהמלחמה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום