מעורבות איראנית: עסקים אמריקאים מותקפים בעיראק

מיליציות בעיראק תוקפות עסקים אמריקאים במחאה על תמיכת ארה"ב במלחמה הישראלית בעזה. המיליציות גם מתנגדות לנוכחות הצבאית של ארה"ב בעיראק. מיליציות שיעיות שנתמכות על ידי איראן קראו למחות נגד העסקים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 16.6.2024 | 15:00

חיילים אמריקאים בעיראק | צילום: Pixabay

כוח עיראקי ללוחמה בטרור שסייע לנצח את המדינה האסלאמית, חוזר לפטרל ברחובות בגדד - אבל הפעם יש לו משימה חדשה: הגנה על עסקים אמריקאיים מפני פורעים הזועמים על מלחמת ישראל עזה.

בשבועות האחרונים תוקפים פגעו בכמה סניפים של רשתות מזון אמריקאיות כחלק מ"חרם כלכלי" על מותגים שלדברי הפורעים עוזרים לממן את פעולות צה"ל בעזה. ההתקפות, כולל תקיפות של רעולי פנים על סניפים של KFC הפופולרי, החלו בסוף מאי לאחר שמיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן קראו למחות נגד העסקים.

ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי עיראק הגיבה לתקיפות על ידי פריסת יחידות מיוחדות נגד טרור שהוכשרו על ידי ארה"ב ברחבי בגדאד כדי להגן על העסקים. הסיבה אומרים אנליסטים, הן להרגיע משקיעים זרים והן לאותת לקבוצות פרו-איראניות שכוחות הממשלה בשליטה.

"זה מוזר להגן על מסעדה", אמר עלי, בן 23, חבר ביחידה ללוחמה בטרור המוצב כעת בשכונת קרדה ההומה במרכז בגדאד, שבה ממוקמות כמה מסעדות אמריקאיות שמנוהלות על ידי זכיין מקומי.

"אנחנו כוחות מיוחדים, לא שומרי ראש" אמר ל'וושינגטון פוסט' ללא אזכור שם משפחתו, מכיוון שלא היה מורשה לדבר עם התקשורת.

תקיפות מותגים אמריקאים כדרך למחות על מדיניות החוץ של ארה"ב, לא יוצא דופן במזרח התיכון ובעולם כולו. כאשר פרצה המלחמה בין ישראל לחמאס באוקטוברהאחרון, וזכיינית מקדונלד'ס בישראל אמרה שהיא תספק ארוחות חינם לחיילים, הושחתו כמה סניפים של הרשת במצרים, לבנון וטורקיה.

פצצות הושלכו לעבר משרד של חברת Caterpillar Inc יצרנית ציוד בנייה אמריקאית המספקת לצה"ל דחפורים משוריינים. הפגנות נערכו מחוץ למשרדי חברות אמריקאיות, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

"אנחנו קבוצה של אנשים שהפגינו נגד האינטרסים האמריקאיים", אמר אחד הפורעים, חבר בארגון "חיזבאללה קטאיב" הנתמך על ידי איראן, שדיבר בעילום שם בגלל שסייע בביצוע פיגועים. "נמשיך בחרם עד שכל האינטרסים האמריקאיים ייסגרו".

מיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן מחזיקות בכוח צבאי משמעותי בעיראק, ומתנגדות לנוכחות הצבאית האמריקאית כאן ובאזור. לארצות הברית יש כ-2,500 חיילים בעיראק כדי לייעץ ולסייע לכוחות הביטחון המקומיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום