נחשף: בזמן המצור על העיר, האוקראינים שתו מסוללות רדיאטור

רוסיה השתמשה בטקטיקות הרעבה חסרות רחמים במהלך מצור של 85 יום על העיר מריופול באוקראינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 16.6.2024 | 14:51

מריופול מהאוויר | צילום: צילום מסך

אזרחים אוקראינים נאלצו לשתות משלוליות וסוללות רדיאטורים בזמן שכוחות הרוסיים השתמשו בטקטיקות הרעבה חסרות רחמים במהלך מצור של 85 יום על העיר מריופול בתחילת המלחמה, כך נחשף בדו"ח חדש.

מריופול הייתה אחת הערים הראשונות שהותקפו כאשר פוטין פתח בפלישה לאוקראינה והייתה תחת מצור בין פברואר למאי 2022. מומחים הגיעו למסקנה שכוחות רוסים השתמשו בכוונה בטקטיקות של הרבעת אוכלוסייה כשיטת לוחמה במהלך המצור, כך טען ה-Global Rights Compliance בדו"ח חדש שפורסם בסוף השבוע.

הקרן הבינלאומית לזכויות אדם הודיעה כי חקירה בת 12 חודשים חשפה דפוס התנהגות של רוסיה שתקפה "תשתית אזרחית קריטית" כדי למנוע מאוקראינים לקבל גישה לחשמל, מים, מזון ושירותי בריאות.

החוקרים טוענים כי הרוסים חסמו גם נתיבי פינוי הומניטריים ומנעו חלוקת סיוע לאזרחים לכודים כחלק מ"תוכנית חסרת רחמים להרעיב את אוכלוסיית העיר עד לכניעה".

מריופול הותקפה בשבועות הראשונים של המלחמה; הרוסים תקפו בכוונה תשתיות אנרגיה כבר ב-27 בפברואר 2022, כך נטען בדו"ח בן 76 עמודים.

החוקרים טוענים כי מוסקבה פגעה בקו מתח, החשיכה מחצית העיר, ולאחר מכן ביצעה הפגזה של ארבעה ימים שמנעה חשמל וגז ליותר מ-450,000 תושבים כשהטמפרטורות בחורף יורדות למינוס והעיר קפואה.

אזרחים נאלצו להמיס שלג לצורך מי שתייה ובמקרים מסוימים שתו מי רדיאטור או משלוליות רחוב כדי להימנע מהתייבשות, נכתב בדו"ח.

החוקרים ניתחו יותר מ-1.5 מיליארד מטרים רבועים של תמונות לוויין, תמונות, סרטונים, הצהרות פומביות רשמיות ונתונים דיגיטליים אחרים שנאספו בין מאי 2022 לפברואר 2024.

"הרוסים התייחסו למבני מגורים כאל מטרות צבאיות ולא עשו מאמץ להפחית את הסיכון לחיי אזרחים או לחפצים", נטען בדו"ח, עוד נטען: "חיילים גרמו נזק והרס של 90% מבתי המגורים בעיר במהלך המצור".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום