מלון ביפן לישראלי: "לא נוכל לארח אותך עקב פשעי מלחמה"

מנהל מלון ביפן הודיע לתייר ישראלי כי הוא נאלץ לבטל את הזמנתו. "איננו יכולים לקבל הזמנות מאנשים שאנו מאמינים שאולי יש להם קשרים עם הצבא הישראלי", כתב המנהל

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 17.6.2024 | 12:58

מלון ביפן, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

תייר ישראלי שהזמין חדר במלון בעיר קיוטו ביפן קיבל הודעה ממנהל המלון שהודיע לו כי בשל דיווחים על פשעי מלחמה שחיילי צה"ל ביצעו לכאורה במלחמה בעזה הם לא יכולים לארח אותו. "איננו יכולים לקבל הזמנות מאנשים שאנו מאמינים שאולי יש להם קשרים עם הצבא הישראלי", כתב ג'רונימו גרס, מנהל מלון Material.

מנהל המלון כתב: "הצעת לינה לאנשים שאולי סייעו או עשויים לסייע בביצוע פעולות לוחמה האסורות על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי, המבוסס על אמנות ז'נבה והפרוטוקולים הנוספים שלהן, עלולה לסכן אותנו בכך שניחשב שותפים ו/או מסייעים לאדם שיכול לעמוד לדין על פשעי מלחמה ברגע שהסכסוך יסתיים", כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן, שיגר מכתב תלונה למנכ"ל החברה שהמלון בבעלותה ודרש לערוך בירור מקיף של האירוע, להתנצל ולפטר את המנהל שביטל את ההזמנה.

השגריר ציין כי מדובר במקרה ברור של אפליה שמנוגדת לחוק. הוא כתב בנוסף כי מכיוון שהמלון לא שאל במעמד ההזמנה אם לאורח יש עבר צבאי, אז נראה כי ביטול ההזמנה נעשה אך ורק על בסיס שמו יהודי או הישראלי של הלקוח. "אפליה בכל צורה אינה מקובלת עלינו", כתב השגריר.

השגריר כהן אמר ל-Ynet כי זו הפעם הראשונה שנתקל במקרה מסוג זה ביפן. "נעמוד על המשמר ונילחם בכל תופעה כזו של אנטישמיות ואפליה, גם של בודדים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום