בוטלה ההחלטה האוסרת על כניסת ישראלים לתערוכת הנשק

בית משפט בצרפת ביטל את ההחלטה האוסרת על כניסת ישראלים לתערוכת הנשק. ההחלטה משמעותית מאחר והיא מבטלת את החלטת ממשלת צרפת לאסור כניסת חברות ישראליות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 18.6.2024 | 11:20

אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

בית המשפט בצרפת ביטל את ההחלטה האוסרת על כניסת ישראלים לתערוכת הנשק "יורוסטורי" שמתקיימת במדינה. ההחלטה לאסור על כניסת ישראלים התקבלה על רקע טענות לפשעי מלחמה ורצח עם שבוצעו בעזה.

בכאן חדשות דווח כי ההחלטה היא עוד יותר משמעותית. היא למעשה מבטלת את החלטת ממשלת צרפת לאסור כניסת חברות ישראליות.

דב גיל-הר דיווח כי נשיא בית המשפט למסחר בפריז, שעה לבקשת לשכת המסחר של צרפת ישראל, וקבע זה עתה כי הדרת החברות ישראליות מ-Eurosatory הוא מפלה, והורה להפסיקה. עם זאת מדובר בניצחון משמעותי אבל עוד לא סופי. בשעה זו דן בית המשפט לערעורים בנושא, לפי ערעור של הנהלת היריד, ובסמכותו לבטל את החלטת ממשלת צרפת, לאסור הצבת דוכנים של חברות ישראליות, כמו גם לבטל את החלטת בית המשפט בבוביני להרחיב את החרם לאיסור כניסה על כל הפעילים הישראליים בתחום. ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט למסחר צפויה לסייע להחלטה דומה בבית הדין לערעורים.

עורך הדין מקסים סנו שהיה מעורב בתביעה לביטול ההחלטה אמר לכאן חדשות: "המשרד שלנו עבד יחד עם עורך הדין פטריק קלוגמן, שהוביל את התביעה. מדובר בניצחון משמעותי. מקווים שבית הדין לערעורים יפעל במקביל כדי לבטל את החלטת הממשלה".

עורך הדין שייצג את המערערים: "נשיא בית המשפט למסחר בפריז, שעה לבקשת לשכת המסחר של צרפת ישראל, וקבע זה עתה כי אמצעי ההדרה של חברות ישראליות מ-Eurosatory הוא מפלה. הוא הורה להפסיקה. אני גאה מאוד שעבדתי עם המקורבים שלי כדי ליישם את החוק בעניין הזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום