השר במתקפה: "החלטתי להפסיק באופן מיידי את הקצבאות למחבלים"

השר יואב בן צור תקף בחריפות את הדיווחים על כך שהביטוח הלאומי משלם קצבאות למחבלי החמאס והג'יהאד בעזה. "צר לי שגורמים פוליטיים עושים סיבוב תקשורתי על גב הביטוח לאומי בעת שהביטוח לאומי עומד בחזית העזרה והסיוע לאזרחים בצל המלחמה", אמר

אברהם פריינד | פוליטי 17.6.2024 | 19:55

מחופשים למחבלים בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

השר יואב בן צור תקף הערב (שני) בחריפות את הדיווחים על כך שהביטוח הלאומי משלם קצבאות למחבלי החמאס והג'יהאד בעזה.

בן צור כתב: "צר לי שגורמים פוליטיים עושים סיבוב תקשורתי על גב הביטוח לאומי בעת שהביטוח לאומי עומד בחזית העזרה והסיוע לאזרחים בצל המלחמה".

השר הוסיף: "קיימתי דיון דחוף בנושא ומהרגע שאמ״ן העבירו את המסמך עם המידע הבטחוני על מעורבותם בטרור - החלטה שלי היתה להפסיק באופן מיידי את הקצבאות למחבלים".

 

השר יואב בן צור | צילום: דוברות שר העבודה

כזכור, מסמך שנחשף ב'ישראל היום' מוכיח כי ישנם 30 מחבלים בארגוני טרור הזכאים לקצבה מביטוח לאומי.

המסמך שפורסם ב'ישראל היום' נכתב: "מבדיקה מעמיקה ויסודית אשר בוצעה באמ"ן לאחר שהועברו אליו כלל המוטבים - תושבי רצועת עזה ואיו"ש הזכאים לקבל קצבה מביטוח לאומי, נמצא כי קרוב ל-30 מהם הינם מחבלים בארגוני טרור מוכרזים במדינת ישראל - חמאס וג'יהאד אסלאמי".

עוד נכתב כי "הבדיקה בוצעה ע"י הצלבת תעודת הזיהוי של המוטבים למול מאגרי המידע באמ"ן, שמבוססים על מספר מקורות שונים, ומכאן שמהימנותם גבוהה וניתן לראות בהם כ"רשומה מוסדית". בנוסף, מפורטים תעודות הזהות של המחבלים, ביניהם פעיל בזרוע הצבאית של החמאס ומחבלים בזרוע הצבאית של הגא"פ.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום