נדחו הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה

נדחו הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. לפיד: "כולנו פה יחד – כל האופוזיציה. אנחנו מאוחדים, מדברים ומחלקים משימות. עובדים יחד להפלת ממשלת החורבן". אמסלם: "הייתי מציע לא להגיש הצעות אי אמון בשעות האלו. האויב לא מאפשר לנו את הלוקסוס בשעה הזו להתווכח על דברים שוליים ולא רלוונטיים"

אברהם פריינד | פוליטי 17.6.2024 | 18:07

יאיר לפיד בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה בצהריים (שני) את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. בהצעה "ממשלה המקדמת השתמטות חוקית ומגדילה את העול הכלכלי-קיומי על הרוב העובד והמשרת" שהגישה סיעת יש עתיד תמכו 39 חברי כנסת, אל מול מתנגד אחד. 

בהצעה "ממשלה עם שתי ידיים שמאליות: כישלון בביטחון וכישלון בכלכלה" שהגישו סיעות הימין הממלכתי וישראל ביתנו תמכו 39 חברי כנסת, אל מול שני מתנגדים.  

ההצעות לא זכו לרוב הדרוש ועל כן כאמור נדחו. 

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, נימק את הצעת סיעתו: "בשבוע האחרון הם הביאו את חוק ההשתמטות והסרבנות. בוגדים בלוחמים שלנו, בוגדים במילואימניקים, בוגדים במשלמי המיסים, הכול בשביל להחזיק עוד קצת את הממשלה, להישאר עוד קצת בשלטון. קרה גם משהו טוב בשבוע האחרון. גנץ עזב את הממשלה. כולנו פה יחד. כל האופוזיציה. אנחנו מאוחדים, אנחנו מדברים, אנחנו מחלקים משימות, אנחנו עובדים יחד להפלת ממשלת החורבן. 

כבר עשינו את זה פעם אחת. כבר הפלנו את הממשלה שלהם והקמנו את ממשלת השינוי. גם אז אף אחד לא האמין וכל הפרשנים הסבירו שזה לא יקרה, עד שזה קרה. זה גם מה שיקרה הפעם. משלמי המיסים, משרתי המילואים, מעמד הביניים הישראלי – אל ייאוש. זה קשה, אבל זה אפשרי. זה קשה אבל זה כבר התחיל, זה קורה, הם ילכו הביתה ותהיה לנו ממשלה ליברלית ונורמלית, יעילה ומתפקדת. ממשלת התקומה בדרך". 

ח"כ גדעון סער נימק את הצעת סיעתו: "המדינה לא קיימת במטולה. מכבי אש לא עולים למטולה. מי שמכבה את השריפות אלו אנשי המועצה עם אנשי כיתת הכוננות. איך זה יכול להיות? אין משטרה ואין מד"א. יש תושבים שנמצאים היום גם בקריית שמונה והתחושה שהמדינה נעלמה ואין כתובת. הממשלה ניתקה את עצמה מכל היישובים שם. דווקא כשאנו מבינים שאנו במערכה ארוכה וקשה אנו צריכים לחזק את רוח הגיבורים האלה. 

מה אתם מביאים לבית הזה? בשבוע שעבר בא חוק ההשתמטות אבל באותו זמן החוק של הארכת שירות הסדיר – לא מביאים אותו כי נוצר דיסוננס. זו ממשלה עם שתי ידיים שמאליות. צריך למשוך את חוק ההשתמטות ולהביא לכנסת את החוקים שנובעים מצרכי הצבא – גם בנושא המילואים וגם השירות הסדיר. אנו רוצים צבא גדול וחזק. עכשיו יש דבר חדש, חוק הרבנים. זה מה שחשוב עכשיו? מכל החוקים עוד חוק של ג'ובים? של מאות תפקידים חדשים. מצד אחד בזבוז של כסף, שכל הכסף היום צריך להיות משועבד לצרכי המלחמה. מצד שני – לרמוס את הרשויות המקוימות והקהילות ולהעביר הכול למשרד לשירותי דת. תתעוררו, תתעשתו, תהיו ראויים לעם הזה".   

בשם הממשלה השיב השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם שאמר: "אנו נמצאים במלחמה לא פשוטה לעם ישראל. מאז קום המדינה ועד היום לא היה דבר כזה. אני מעולם לא זוכר מצב שאופוזיציה בשעת מלחמה עלתה לכאן ותקפה את הממשלה. הפתרון של לפיד זה להחליף את הממשלה. אני מציע לא להגיש הצעות אי אמון בשעות האלו. אני חושב שעם ישראל לא מקבל את זה יפה. האויב לא מאפשר לנו את הלוקסוס בשעה הזו לעלות ולהתווכח על דברים שהם לא רלוונטיים ושוליים. באיזו מלחמה מישהו מציע ללכת לבחירות? אני בחיים לא הייתי מעלה את זה על השפתיים כי כל יום נהרגים ונפצעים חיילים. יש חטופים. יש מצב כלכלי לא פשוט. אני מצפה לגבות את הממשלה בכל דבר. אני חושב שזה מקרין ישירות לחיילים בשטח ושזה רק עוזר למדינת ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום