במהלך ההצבעה במליאת הכנסת: הפתק שהעבירה גילה גמליאל לנתניהו

פתק עם רשימת דרישות הועבר על ידי השרה גמליאל לנתניהו בהצבעה על חוק הגיוס. הפתק מכיל 6 דרישות, ביטחוניות ופוליטיות. גורמים פוליטיים: "מדובר ביוזמת תיווך של גמליאל עם מפלגה מחוץ לקואליציה"

אביחי חבר | פוליטי 14.6.2024 | 08:35

ראש הממשלה נתניהו | צילום: צילום מסך ערוץ כנסת

באמצע הלילה במליאת הכנסת, בזמן ההצבעה על החלת הרציפות על חוק הגיוס, שרת המדע גילה גמליאל תועדה במצלמות ערוץ הכנסת מעבירה פתק לראש הממשלה נתניהו.

הפתק תועד במצלמות 'ישראל היום', והוא מכיל רשימת דרישות שחלקן ביטחוניות וחלקן פוליטיות. גורמים פוליטיים המעורים בפרטים ששוחחו עם 'ישראל היום' טענו כי מדובר בניסיון תיווך של גמליאל למו"מ עם מפלגה מחוץ לקואליציה כדי שתיכנס לממשלה.

כאמור, הפתק מכיל שישה סעיפים שנראים כמו רשימת דרישות ראשונית. ארבעת הסעיפים הראשונים עוסקים בנושאי ביטחון. בסעיף הראשון כתוב "קביעת אסטרטגיה להשלמת העצימות ברצועה", ונראה כי מדובר בקביעת תוכנית אסטרטגית למלחמה בעזה, ואולי אף ליום שאחרי - דבר שנתניהו טרם קיבל לגביו החלטה.

בסעיף השני נכתב: "חתירה להסכם חטופים"; בסעיף השלישי נכתב: "הגעה להסכם 1701" - כלומר הגעה להסכם עם חיזבאללה על בסיס החלטה 1701 של האו"ם מ-2006, הקובעת כי חיזבאללה ייצא מדרום לבנון. לפי המילה "הסכם" ניתן להעריך כי מדובר בהגעה לכך על ידי משא ומתן ולא מלחמה, אך יכול להיות שהכוונה היא גם להשגת ההסכם בדרך של עימות צבאי נרחב יותר. בסעיף הרביעי נכתב: "כניסה לשיח נורמליזציה עם סעודיה".

שני הסעיפים האחרונים עוסקים בפוליטיקה ומדברים על "הגעה לתאריך בחירות מוסכם", ועל הקמת ועדת חקירה "מוסכמת" למחדל טבח 7 באוקטובר. המונח "מוסכמת" ככל הנראה מכוון לנוסח סמכויות הוועדה וחבריה, שכן כידוע נתניהו לא רוצה כי מי שיעמוד בראש הוועדה יהיה שופט עליון בדימוס כמו אסתר חיות.

השרה גמליאל לא התייחסה לשאלת המקור ממנו הגיעה פתק, רק הדגישה כי לא מדובר בדרישות אישיות שלה. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום