גנץ: "ללכת לעסקת חטופים גם במחיר של שיהוי בלחימה שנה או שנתיים"

יו"ר המחנה הממלכתי קרא בריאיון ללכת לעסקת חטופים גם במחיר של הפסקת המלחמה לשנה או שנתיים. על המצב בצפון: "אני מעדיף הסדר מדיני". הליכוד: "מצער שגנץ החליט לשבת הערב באולפני הטלוויזיה במקום בקבינט שממשיך לעשות הכל כדי להשיב את כל חטופינו ולחסל את החמאס"

אביחי חבר | פוליטי 13.6.2024 | 21:40

בני גנץ במסיבת עיתונאים | צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ התראיין הערב (חמישי) בערוצי הטלוויזיה והודיע כי הוא תןמך שהפסקת המלחמה תמורת עסקה גם לפרק זמן של שנה או שנתיים.

גנץ אמר בריאיון לחדשות 12: "אני רוצה להשיב את החטופים הביתה, והמעשים שלנו כמדינה צריכים להיות במקום שבו אנחנו אומרים משהו וגם עושים אותו".

לדבריו, "גם אם יהיה עכשיו שיהוי בלחימה והחטופים ישובו ובעוד שנה נעשה את מה שצריך לעשות ברצועת עזה או עוד שנתיים אין לי עם זה בעיה, אני רוצה את החטופים בבית".

בריאיון לכאן חדשות אמר: "במשך חודשים רבים המערכה הזאת מתקיימת בהסכמה על מה שצריך לעשות. מתוך לכידות וראיית האינטרסים של מדינת ישראל. ככל שחלף הזמן התמהיל הזה השתנה. ראינו ששיקולים אחרים תופסים מקום. למשל מתווה החטופים, יושבים בקבינט המלחמה מסכמים מתווה, נתניהו מאשר ומעבירים אותו לצוות המשא ומתן. לאחר מכן הוא מקבל לחצים, עושה סיבוב ומעכב את הצוות מחדש. כל הדברים התעכבו משיקולים שהם לא ענייניים. לא זרקתי גפרור בחדר ועזבתי במשך חודשים אני מנסה להשפיע על מה שקורה בתוך החדר". 

בנוגע למלחמה בצפון הסביר: "אני מעדיף הסדר מדיני, יש גבול בינינו לבין לבנון. אני לא מדבר על לבנון, אני מכיר שם כל מילימטר. אני מבין שמדובר במלחמה קשה. אבל כנראה שהיא תהיה הכרחית. אם נוכל למנוע אותה בעזרת לחץ מדיני, נעשה את זה. אם זה לא יעבוד צריך להתקדם". 

בריאיון לעכשיו 14 אמר גנץ: "חבל שנתניהו לא השתמש בי יותר להשפעה שלי עם האמריקאים".

מהליכוד נמסר בתגובה: "מצער שגנץ החליט לשבת הערב באולפני הטלוויזיה במקום בקבינט שממשיך לעשות הכל כדי להשיב את כל חטופינו ולחסל את החמאס".

חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "האמירות של גנץ בעד סיום המלחמה הם כניעה מבישה לסינוואר ופשיטת רגל מוסרית ולאומית. ‏מול הגנרלים שהתעייפו, עומדים הלוחמים עזי הנפש שממשיכים להילחם בגבורה ויביאו לעם ישראל את הניצחון ואת החזרת החטופים כולם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום