צה"ל מפקיע אדמות. מחנה האימונים הגדול של חמאס שוטח

באוגדת עזה מאשרים ללוחמים לפגוע לעיתים על בסיס שבועי ומעבר לכך בחשודים שמתקרבים לקו האלף מטרים מהגבול. אוגדת עזה שיטחה מחנה אימונים גדול של חמאס שחלש על בתי נתיב העשרה

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 10.6.2024 | 17:35

כוחות צה"ל בגבול | צילום: פלאש 90

פרויקט ענק בעזה מתנהל למרות התנגדות אמריקנית, שטוענים כי צה"ל מפקיע אדמות פלסטיניות, שכללו בתים ושדות חקלאיים וכובש שטח עזתי באופן קבוע. באוגדת עזה מבינים שאין מנוס מכך, והרצועה תכלול גם תנועה של כוחות, עמדות לחימה מתחלפות ויכולות תצפית ואש מתקדמות, כדי שתרחיש 7 באוקטובר לא יחזור לעולם.

יואב זיתון מדווח ב-Ynet כי אוגדת עזה השלימה במרחב החיץ החדש איתור והשמדה של מספר מנהרות התקרבות של חמאס, בהן המנהרה הענקית מכולן, ליד מושב נתיב העשרה ומעבר ארז, מרחב זה מוקם בימים אלה ובשליטה צה"לית מלאה עם תנועת חיילים יומית היכן שלחמאס היו את מחסומי הבידוק שלו,

אוגדת עזה שיטחה לחלוטין את מחנה האימונים הגדול של חמאס שחלש באופן מטריד ומאיים לאורך השנים על בתי נתיב העשרה בגבעה שממול.

עוד דווח, כי מגדלי שכונת הקצינים העזתית, שנבנו בזמנו לטובת מפקדים במנגנוני הרשות הפלסטינית, ונמצאים כקילומטר וחצי מהגבול באותו אזור, נפגעו קשות או כליל כחלק מאותו מהלך, מאחר שהם צפו על בתי שדרות. השלמת הריסת מגדלים אלו צפויה בהמשך.

ממרחב זה חמאס פלש ב-7 באוקטובר משישה מוקדים שונים לעבר צפון העוטף. בפשיטות הבאות למרחב זה צה"ל אמור לטפל גם במנהרות שנותרו, עדות לכמות האדירה של תשתיות הטרור שבנה חמאס לאורך עשור וחצי, כמעט באין מפריע.

זיתון מציין כי למרות טענות של לוחמי מילואים בעיקר בתחילת השנה על הוראות פתיחה באש מחמירות שמגבילות את החיילים בגבול, באוגדת עזה מאשרים ללוחמים לפגוע לעיתים על בסיס שבועי ומעבר לכך בחשודים שמתקרבים לקו האלף מטרים מהגבול, על-ידי רחפנים כורזים ויורים.

הסיבה להחמרה במקומות מסוימים בהם כן מתקרבים חשודים לא חמושים לקו הגבול הישן נוגעת יותר לחשש שמדובר, אולי, בחטופים שברחו, ולכן ההנחיות בנושא זה מותאמות בין גזרה לגזרה ובכפוף להערכות מצב מעודכנות ולהתרעות מודיעיניות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום