מחדל האבטחה החמור בבסיס המרכזי והגדול ביו"ש

פלסטיני הצליח לחדור שלשום בלילה לתוך בסיס מפקדת אוגדת איו"ש שבבנימין, בו שוכנים גם משרדי המנהל האזרחי ובסיס מג"ב. החשוד נתפס במקרה על ידי לוחמי מג"ב רק לאחר שכבר התהלך בחופשיות בתוך הבסיס

שלו שינברג | חרבות ברזל 10.6.2024 | 16:12

בסיס אוגדת איו"ש | צילום: הוד בראל, גל"צ

תקרית חמורה: שלשום בסביבות השעה תשע בערב, פלסטיני שהגיע מכיוון רמאללה הצליח לטפס על גדר בסיס מפקדת אוגדת איו"ש שבבנימין, בו שוכנים גם משרדי המנהל האזרחי ובסיס מג"ב, כך חשף הוד בראל ב"גלי צה"ל". 

בכך למעשה חדר הפלסטיני לתוך הבסיס בלי שאף אחד ישים לב. הוא התהלך בחופשיות בתוך הבסיס. מי שעצר אותו לבסוף היו שני לוחמי מג"ב, שהיו בכלל באמצע אימון, כשהם על מדי ספורט ולא נושאים עמם את נשקם האישי. הם זיהו את הפלסטיני במקרה, והם אלו שלבסוף גם עצרו אותו.

בצה"ל טענו שמדובר באדם מעורער בנפשו אבל בלי קשר, מדובר באירוע שהיה יכול להסתיים אחרת בנסיבות מעט שונות. בסיס מפקדת אוגדת איו"ש נמצא סמוך מאוד לעיר הפלסטינית רמאללה, ובסמוך לישוב בית אל שבלב בנימין.

מדובר בבסיס מרכזי מאוד, שבתוכו שוכנים המטות של המנהל האזרחי, מנהלת התאום והקשור של רמאללה, אוגדת איו"ש עצמה, וגם בסיס של מג"ב. הפלסטיני הצליח לחדור לתוך הבסיס די בקלות, הוא פשוט טיפס על גדר הברזל באותו אזור שממנו הוא נכנס. על פי התחקיר הראשוני, שני לוחמים ששמרו בעמדה הסמוכה לגדר, לא שמו לב אליו. בצבא מסרו כי הלוחמים ששמרו באותה עמדה חרגו מנהלי השמירה, והם יועמדו לדין משמעתי. בדובר צה"ל הוסיפו כי כחלק ממסקנות התחקיר, הוחלט להגדיל את אזור החיץ, וליצור שטח עמק בין הגדר לכביש החיצוני, וכן להוסיף מרכיבי בטחון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום