מחבלים הציתו קראוון מגורים של חתן וכלה שניצלו בנס

שני מחבלים הציתו את המבנה באש. בנס המשפחה לא היתה בו. ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ: "בשעות הקרובות צה"ל חייב לפתוח במבצע צבאי בכפר"

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 10.6.2024 | 09:17

המחבל עוזב את המקום אחרי ההצתה | צילום: צילום מסך

שני מחבלים לבושים במדים ואפוד צבאי הציתו הלילה קראוון מגורים בחוות שדה אפרים בבנימין. בנס לא היו נפגעים באירוע.

 

המחבלים מציתים את הקראוון צילום: רשתות חברתיות

 
לוחמי אש מתחנת בנימין פעלו לכיבוי השריפה. במקום מתגורר זוג צעיר שהתחתן לפני פחות משבוע. הזוג שבהשגחה פרטית לא לן הלילה בקראוון ניצל בנס.

רשף יותם סלע סיפר על הכיבוי: "קיבלנו דיווח על שריפה בחוות שדה אפרים בבנימין. עם ההגעה למקום, זיהינו מבנה המשמש למגורים אשר עולה באש. פעלנו במקום לכיבוי השריפה תחת אבטחה צבאית, זאת עקב חשש לחדירת מחבלים לחווה".

רב רשף אלירן צרויה, קצין חקירות הכבאות של מחוז יו"ש, הוסיף: "על פי סרטון ממקום האירוע, נראה מצית השופך חומר דליק על המבנה, ולאחר מכן מצית והאש אוחזת במבנה כולו".

 

המשאית השרופה | צילום: באדיבות המצלם

מועצת בנימין דיווחה כי סמוך לשעה 3 בלילה חדרו שני המחבלים לחווה. הם שפכו חומר בעירה והציתו קרוואן ששימש למגורי משפחה שבמקרה לא ישנה הלילה בחווה.

הזוג שסיים מוקדם יותר בערב אירוע שבע ברכות במקום מרוחק, החליט להישאר ללון במקום וכך ניצל בנס. המחבלים שהתאכזבו לגלות כי הבית ריק, החליטו להצית אותו ולעזוב את המקום.

לפי תעוד המצלמות המחבלים נראו עם קסדות ואפודים. נבדק חשד כי המחבלים אף היו חמושים. המבנה נשרף כליל.

חוות שדה אפרים ממוקמת בנקודה אסטרטגית בין היישובים נילי ונעלה לבין יישובי גוש דולב-טלמונים והיא צופה על נתב"ג ועל מישור החוף.

ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ: "אנחנו מתריעים כבר זמן רב על הסכנות מהכפרים במרחב שממשיכים להוציא פיגועים ומהוות איום בטחוני משמעותי על מדינת ישראל. אם רוצים למנוע את הפיגוע הבא, הצבא חייב לצאת בשעות הקרובות למבצע עמוק בכפר ממנו יצאו המחבלים ולהגן כך על האזור ועל מדינת ישראל. נפעל כדי ששדה אפרים יהיה יישוב גדול".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום