26 חודשי מאסר לאנטישמי שרצה לעשות "ליל הבדולח"

גבר ממישיגן קיבל 26 חודשי מאסר על ונדליזם אנטי-יהודי גזעני. "אלימות המונעת על ידי עליונות לבנה היא כתם בהיסטוריה שלנו ומבצע אלימות יישא בתוצאות" אמרה עוזרת התובע הכללי של ארה"ב

יענקי פרבר | חדשות בעולם 6.6.2024 | 07:40

ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה | צילום: unsplash

ניית'ן ווידן, בן 24, הואשם בבית משפט פדרלי בקשירת קשר ופגיעה ברכוש דתי, בגין ההתקפות על בתי כנסת ב-2019. הוא נידון ביום שלישי ל-26 חודשי מאסר ולשלושה חודשים תחת בפיקוח לאחר קשירת קשר לפגוע ביהודים ואפרו אמריקאים ועל השחתת בית כנסת.

הנאשם ממישיגן, היה חבר בכנופיית עליונות לבנה, "הוא פעל יותר מרק הרס לרכוש", כך אמרה לריסה קנאפ, בכירה ב-FBI.

"ה-FBI לא יקבל איומים משנאה שנועדו לפגוע רגשית ו/או פיזית בקורבנות ויחקור בקפדנות כל מי שקושר קשר להשחית בתי כנסת ולהפחיד אחרים מלקיים את חובות דתם בבטחה", אמרה.

"המשפט מעביר מסר חזק כי איומים והפחדה של אנשים בגלל דתם, גזע או מאפיינים אתניים לא יסבלו במדינה הזו", אמרה קריסטן קלארק, עוזרת התובע הכללי במשרד המשפטים האמריקאי.

ווידן השחית בית כנסת בעיר הנקוק במישיגן, חלק מקמפיין שאורגן עם שני אשמים נוספים, ריצ'רד טובין וג'וסף בארסנה. ווידן הואשם בהשחתת בית הכנסת באמצעות צלבי קרס וסמלים הקשורים לקבוצת עליונות לבנה שאליה השתייכו הגברים. שני האחרים הודו גם בעבירות בהן הואשם ווידן, גזר דינם יינתן במועד אחר.

הם כינו את המתקפה "מבצע ליל הבדולח", ליל הבדולח היתה תוכנית נאצית נוראית בשנת 1938 בגרמניה ובאוסטריה שבישרה את תחילת השואה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום