צעיר יהודי נעדר במשך 31 שנה - משפחתו מאמינה שהוא עדיין חי

ווגאר בן אברהם, יהודי מאזרבייג'ן נעדר כבר 31 שנים, אבל משפחתו מאמינה שהוא עדיין בחיים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 4.6.2024 | 11:10

ג'ק טורקס בחיפוש אחר מידע על גורלו של ווגאר בן אברהם מיכאילוב | צילום: באדיבות המצלם

בשמונה החודשים האחרונים מצוקת החטופים המוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה עולה בכל מקום אפשרי. בעוד הנסיונות להביא לשחרורם - נמשכים, יצא העיתונאי החסידי האמריקאי ג'ייק טורקס, לחפש אחר גבר יהודי נעדר אחר שנחטף לפני 31 שנה: ווגאר בן אברהם מיכאילוב, צעיר יהודי אזרבייג'ני בן 19 שנחטף על ידי ארמנים באזור פוזולי בקרבאך.

ווגאר בן אברהם מיכאילוב | צילום: באדיבות המצלם

טורקס סיפר שנודע לו לראשונה על סיפורו של ווגאר לפני 14 חודשים, ו"בהתבסס על מקורות שונים, מסמכים ועדויות של עדי ראייה, בדקתי אחר הפרטים של ווגאר ברחבי קרבאך - מבית מעצר בסיידהמדלי ועד לכלא בחנקנדי ומחנה עבודה בשושה, אזורים שהיו בשליטת בדלנים ארמנים עד לאחרונה.

טורקס עם איקמט חאג'ייב יועץ בכיר של נשיא אזרבייג'ן | צילום: באדיבות המצלם

הוא סיפר כי מיקומו האחרון של ווגאר היה בכפר ההררי המרוחק צ'רטאז, שם הוא היה אחד ממספר לא ידוע של שבויים אזרבייג'נים שנאלצו לפי הדיווחים להיות במחנה עבודה כפויה.

טורקס סיפר כי "למרות שאזרבייג'ן השיגה את השליטה על כל אזור קרבאך לפני שמונה חודשים, עדיין יש שדות מוקשים, מלכודות ואמצעי לחימה שלא התפוצצו, שמנעו לערוך חיפושים נרחבים יותר אחר ווגאר".

הוא סיפר שבשבוע שעבר, סוף סוף ניתנה לו גישה בלתי מוגבלת לאזורים שלא היו נגישים בעבר, והוא ערך "חיפוש שאפתני ואגרסיבי אחר רמזים, מידע ועדויות לגבי מקום הימצאו של ווגאר, שמלאו לו 50 מוקדם יותר השנה".

ווגאר נעדר כבר 31 שנים, אבל משפחתו מאמינה שהוא עדיין בחיים. "אז בפעם הבאה שאתם מתפללים למען שחרור החטופים מעזה, בבקשה הוסיפו את שמו של חטוף אחד נוסף: וואגר בן נינה", כתב טורקס.

טורקס עם איאז, מומחה למוקשים ולתחמושת שלא התפוצצה, מתקרב לדלת שעל פי החשד הייתה לכודה. נטען שהשביל עליה הם עמדו נבנתה על ידי עבדים כמו ווגאר | צילום: באדיבות המצלם

טורקס קרא לכל מי שיש מידע או מקור שאפשר לפנות אליו, ליצור איתו קשר. "החיפוש שלנו רק התחיל", הוא אמר.

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מעריך שכ-4,500 אזרבייג'נים וארמנים נעלמו מאז 1992, אז החלו קרבות בין המדינות, אך ציינו כי המידע אינו מדויק.

 

טורקס בודק מכונית שהתהפכה בכפר צ'רטז, עם הרב זמיר איסייב, מבאקו | צילום: באדיבות המצלם

 

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום