הגר"מ מאזוז על מות הנשיא האיראני: 'ראיסי' גימטרייה 'אפר'

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז בהתייחסות בשיעור השבועי, למותו של נשיא איראן בהתרסקות המסוק | צפו בדבריו

משה ויסברג | חרדים 4.6.2024 | 14:25

הגר"מ מאזוז שליט"א | צילום: Flash90

הבשורה על מותו הפיתאומי של נשיא איראן איברהים ריאסי, בהתרסקות מסוק לפני כשבועיים, הפתיעה את העולם כולו. מאז התרסקות המסוק, עמלו בצבא האיראני לחקור את נסיבות המקרה. מדיווחים ראשוניים, מייד לאחר האירוע, עלה כי ככה"נ התרסקות המסוק הגיעה בעקבות תנאי מזג אוויר קשים, שכללו ערפל כבד. דבר שאגב לא מספק הסבר מדוע דווקא מסוקו של הנשיא התרסק, בניגוד לשניים הנוספים.

 

הגר"מ מאזוז על מות הנשיא האיראני צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז בדבריו בשיעור השבועי, התייחס למותו הפיתאומי של נשיא איראן: "כל השמות האלה, שמות הבעלים", פתח ראש הישיבה, ואמר "יגיע הזמן שכולם ימחקו מן העולם. כמו שהקב"ה עשה איתנו חסד, עם איברהים ראיסי. אתם מכירים את איברהים ראיסי? "ראיסי" גימטריה "אפר", "ועסותם רשעים, כי יהיו אפר תחת כפות רגליכם" (מלאכי ג', כ"א)".

"איך זה נעשַה? הוא אמר: "עוד כמה ימים, לא יישאר מעם ישראל (חס וחלילה) שריד ופליט". בתקיפות. בעזות. על לא דבר. ואין לנו שום עסק איתו. אבל הוא מתערב, מתרברב, גאוותן. אמר לו הקב"ה: אתה איברהים?! אתה על שם אברהם אבינו?! אתה לא מתבייש?! אתה איברהים?! נראה לך... אז היו שלשה מסוקים, שיצאו מגבול איראן, והנה המסוק האמצעי התפוצץ. פתאום התפוצץ?! ודווקא זה שהיה בו הגאוותן הזה?! מה זה?...".

הגר"מ מאזוז הוסיף, ואמר: "אז אח"כ הלכו לחפש אותו, ושלחו מדינות אחרות לחפש אותו. הלכו לחפש, ולא מצאו שום דבר. מצאו שם בעלי חיים, שהם אוכלים... ברחו, ברחו. "יש פה זאבים, יש פה כלבים, יש פה הכל. מסתמא אכלו גם אותו".

"אח"כ עשו לו קבר" אמר ראש הישיבה, והוסיף בהלצה: "ואמר רבי מיכאל לסרי: מה יכתבו על הקבר שלו? "נטחן לאחר הפסח"... אחר הפסח, טחנו אותו. זהו, נגמר. אדם שרוצה להתעסק עִם עַם ישראל, שידע לו שהקב"ה שומר עליהם. "ויאמר אך עמי המה, בנים לא ישקרו, ויהי להם למושיע" (ישעיה ס"ג, ח')".

"הקב"ה אוהב אותנו. הקב"ה אוהב אותנו. מה יכולנו לעשות? נניח שיכולנו להלחם עם ראיסי - עם איראן, אח"כ יבואו עוד כהנה וכהנה. אח"כ יבואו ויאמרו: "כוחי ועוצם ידי". לא כוחי, ולא עוצם ידי. לא בכוחך, ולא בעוצם ידך. זה הקב"ה רצה שכל אלה שנוגעים בעם ישראל, ועושים להם צרות חנם. "תשלמו על כך. תשלמו על כך. זה לא הולך בזול"... "קדש ישראל לה', ראשית תבואתה, כל אכליו יאשמו, רעה תבא אליהם, נאם ה'" (ירמיה ב', ג')".

"ולכן" אמר הגר"מ מאזוז לסיום, "בחג השבועות, אני אזכור תמיד את מה שהיה בשנת תשמ"א, לפני 43 שנה, שבס"ד הופצץ הכור האטומי בעיראק בהצלחה. יש למעלה מי שמשחק בכולם, משחק בכל שונאי ישראל", סיים ראש הישיבה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום