גדולי וצדיקי הדור לקראת התחלת לימוד הזוהר היומי בחג מתן תורה: ״לימוד הזוהר היומי חשוב ביותר - דורנו זקוק לכך״

ראשי בית המדרש 'נשמתא דאורייתא' ממשיכים לפקוד את בתי גדולי ישראל להציג בפניהם את תכנית לימוד הזוהר היומי שתחל בעז"ה בחג השבועות הבעל"ט: "זכותכם רבה מאוד כי לימוד הזוהר חשוב לנשמה ומקרב את הגאולה" | כ"ק מרן האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א: "כולם יכולים להצטרף ללימוד הזה, וזה יועיל לכל אחד ואחד"

כתבה מקודמת | חרדים | תוכן שיווקי 4.6.2024 | 15:47

לימוד הזוהר היומי | צילום: יח"צ

ערב פתיחת המחזור הראשון של לימוד 'הזוהר היומי' בחלוקה לימות השבוע בחג השבועות הבעל"ט, וכהכנה לקראת חג מתן תורה התקבלה משלחת ראשי בית המדרש 'נשמתא דאורייתא', יוזמי תכנית הלימוד 'הזוהר היומי' בהתרגשות מרובה אצל מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, שהתעניין אודות תכנית הלימוד בפרוטרוט.

מרן פוה"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א עמד על כך שהלימוד של הזוהר הקדוש במשך דקות ארוכות מדי יום עם ביאור 'הכתר והכבוד' בחברותא, בשיעורים או ביחידות, יכול להביא לידי הבנה, ובירך את ראשי המפעל הקדוש 'נשמתא דאורייתא' העומדים מאחורי תכנית 'הזוהר היומי', כי "חפץ ה' בידכם יצלח. לימוד הזוהר חשוב ביותר לנשמה, הדור שלנו זקוק לכך ביותר וזכותכם רבה מאוד. ועכשיו בפרט שיש את הפירוש הבהיר שיכול כל יהודי ללמוד, חשוב ללמוד, זה מקרב את הגאולה".

 

לימוד הזוהר היומי | צילום: יח"צ

רוצים להצטרף ללימוד הזוהר היומי? לחצו כאן>>>

לאחמ״כ המשיכה המשלחת לביקור מיוחד במעון קדשו של כ"ק מרן האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א, שהתעניין מאוד בפירוש החדש על הזוהר, ועמד על פרטי הפרטים, כשהוא משבח עד למאוד את הביאור הנפלא, 'הכתר והכבוד' על הזוהר. "הם עשו פשט מאוד יפה על הזוהר הקדוש. היום זכינו ומעלת גודל לימוד הזוהר הקדוש ידוע הוא לכל.

"ואף שלכתחילה מן הראוי היה שרק מי שהוא תלמיד חכם ומילא כרסו בש"ס ובתורת הנגלה יוכל לעסוק בזוהר הקדוש ובסתרי התורה, אמנם עתה, כאשר ביאור 'הכתר והכבוד' שעשו חבר תלמידי חכמים מבית המדרש הגדול 'עוז והדר' הוא חלק מהלימוד היומי, הרי שניתן ללמוד את הזוהר היומי עם הפשט הפשוט, וכולם יכולים להצטרף ללימוד הזה, וזה יועיל לכל אחד ואחד, כידוע שמעלת לימוד הזוהר גדולה היא עד למאוד".

היוזמה הברוכה ללימוד 'הזוהר היומי', כוללת סדר לימוד יומי של כעשרים עד שלושים דקות, כאשר חוברות 'הזוהר היומי' יחולקו מדי חודש למנויים על ידי מכון 'נשמתא דאורייתא'. הימצאותה של החוברת המסודרת ללימוד היומי תאפשר לימוד מעמיק של דברי הזוהר, שיאפשרו להבין את הדברים לעומק, באמצעות ביאור 'הכתר והכבוד' השווה לכל נפש, המאפשר ללומדים לזכות בהבנת הזוהר ולא להסתפק בקריאתו בלבד.

רוצים להצטרף ללימוד הזוהר היומי? לחצו כאן>>>

את ביאור 'הכתר והכבוד' זכו רבים להכיר בשנים האחרונות, לאחר שעליו עמלו רבני ממלכת התורה 'עוז והדר' אשר ניגשו בחרדת קודש את המלאכה הכבירה. כאשר, אם עד כה מי שביקשו ללמוד את הזוהר בעצמם, נתקלו בחומה בצורה, והלימוד, גם עם הפירושים הקיימים בדורות האחרונים, ארכו בין שני עשורים לשלשה - הרי שכעת, לאחר שהביאור הקולח והשיטתי 'הכתר והכבוד' חולק לסדר לימוד יומי, יתאפשר לכל אחד להשלים את הזוהר הקדוש בלימוד מעמיק מחד, ומאידך, לסיימו בפרק זמן מחזורי של כל שבע שנים.

המחזור הראשון של 'הזוהר היומי' יחל כאמור אי"ה בחג השבועות, זמן מתן תורתנו, כאשר מטרת היוזמה של לימוד 'הזוהר היומי' בפריסה של שבע שנים, בהבנה מלאה. בנוסף תינתן מעטפת מלאה, הן למי שבוחר ללמוד לבדו את סדר הזוהר בחלוקה לפי ימות השבוע, לצד בניית מערך מקיף של שיעורים שיימסרו פעם בשבוע בבתי הכנסת, לצד סיכום הלימוד שיופץ בריכוזי הלומדים ובבתי הכנסת ברחבי הארץ.

עוד נמסר מבית המדרש 'נשמתא דאורייתא', כי כדי להגדיל תורה ולהאדירה ולהרחבת מעגל הלומדים את 'הזוהר היומי' יימסרו שיעורים בזוהר היומי בתקשורת, באתרים מסוננים שנבחרו לכך באישור הרבנים. היות וקיימים מספר סגנונות של לימוד: ספרדי, ליטאי וחסידי, יימסרו שיעורים על ידי מגוון תלמידי חכמים הבקיאים בתורת רשב"י, ואלה יתאימו לכל אחד לפי סגנונו. רשימת השיעורים בריכוזים היהדות החרדית תתפרסם אי"ה בקרוב.

רוצים להצטרף ללימוד הזוהר היומי? לחצו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום