הדיון בעתירות הגיוס הסתיים: הדילמה החרדית וההכרעה הצפויה

הדיון בבג"ץ הגיוס הסתיים. ההערכה היא כי צווי הביניים יהפכו לצווים קבועים. בג"ץ גם צפוי להורות על הוצאת צווי גיוס לבחורי הישיבות - אך השאלה מה יהיה ההיקף. וגם, על הדילמה החרדית לקראת ההצבעה בכנסת | תמונת מצב

אברהם פריינד | פוליטי 2.6.2024 | 18:10

מזכיר הממשלה יוסי פוקס ועורך דין הממשלה דורון טאובמן בדיון | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אחרי 7.5 שעות הסתיים הדיון בבג"ץ בעתירות הגיוס. הדיון היה על שש עתירות, מתוכן 5 עתירות הן הרלוונטיות. מדובר בעתירות המבקשות להוציא צווי גיוס לבחורי הישיבות וכן להפוך את צויי הביניים העוצרים את התמיכות (תקציבים) לישיבות עבור הבחורים חייבי הגיוס לצווים קבועים.

בתום הדיון, ההערכה היא כי צווי הביניים על התמיכות יהפכו לצווים קבועים. בג"ץ גם צפוי להורות על הוצאת צווי גיוס לבחורי הישיבות, אך השאלה מה יהיה ההיקף מאחר וגם צה"ל אומר כי הוא יכול לגייס רק 3,000 בחורים מתוך למעלה מ-60,000 חייבי גיוס.

הדילמה החרדית

החרדים הולכים לעמוד בקרוב בפני דילמה משמעותית. ראינו היום את הלך הרוח (הלא חיובית) של השופטים לגבי חוק הגיוס (מהכנסת הקודמת) שהממשלה מביאה. 

עד עכשיו החרדים נעדרו בדיוני החלת הרציפות על החוק (בוועדת השרים ובממשלה) ולא הביעו עמדה עליו, אבל בימים הקרובים ההצבעה על הרציפות תעלה לאישור הכנסת ושם יהיו חייבים את האצבעות שלהם, בטח בהנחה ששר הביטחון לא יצביע עם הקואליציה ואולי איתו כמה חכי"ם מהליכוד.

בשורה התחתונה: החרדים יהיו חייבים להצביע בעד חוק שמבחינת הציבור שלהם הוא חוק פשרני ומנגד גם תועלת לא תצמח להם מזה מאחר והוא צפוי להיפסל בסופו של דבר על ידי בג"ץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום