שר העבודה בן צור נפגש עם מקבילו התאילנדי

שר העבודה יואב בן צור נפגש עם מקבילו, שר העבודה התאילנדי רטשקיטפראקאן: "הצעת המחליטים שקידמנו יחד עם ראש הממשלה - רפורמה בהבאת עובדים זרים ארצה, תפתח את הסכר לעשרות אלפי עובדים זרים נוספים שיתנו מענה מיידי למשבר במשק"

אברהם פריינד | פוליטי 28.5.2024 | 13:10

שר העבודה בן צור עם מקבילו התאילנדי | צילום: משרד הרווחה

לאחר ששר העבודה התאילנדי נעתר לבקשתו של שר העבודה יואב בן צור, להסיר את המגבלה על הגעת עובדים תאילנדים לישראל שניתנה בעקבות אירועי השביעי באוקטובר. שר העבודה יואב בן צור נפגש היום (שלישי) עם מקבילו שר העבודה התאילנדי ושגרירת תאילנד בישראל הגב׳ פנבאה צ׳נדרמאייה בכדי לסכם על הבאת עובדים תאילנדים בסקטורים נוספים במשק בנוסף לענף החקלאות.

בפגישה השתתפו מנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן, מנכ״ל רשות האוכלוסין אייל סיסו, יו״ר נשיאות המגזר העסקי ונשיא התאחדות החקלאים דובי אמיתי, וגורמי האכיפה לזכויות עובדים במשרד העבודה.

במהלך הפגישה השרים דנו ביחסים המדיניים בין המדינות ועל הרצון להעמיקם בתחום החדשנות, כלכלה, חקלאות והבאת עובדים תאילנדים לעבודה בענף הבנייה בכדי לתת מענה למחסור החמור שנוצר עקב מלחמת חרבות ברזל.

השר בן צור סקר בפני שר העבודה התאילנדי את הרפורמה בהבאת עובדים זרים לשיפור וייעול המנגנון להבאתם ארצה והפיקוח האדוק על זכויותיהם, בדגש על הקצאת משאבים ותקנים נוספים להגברת האכיפה.

במהלך שנת 2023 פקחי משרד העבודה הטילו עיצומים על מעסיקי עובדים זרים בגובה של כ-2.5 מיליון ש״ח מתוכם כמיליון ש״ח לעובדים זרים מתאילנד וכ-800 אלף ₪ שהוחזרו לעובדים הזרים במסגרת הזכויות המגיעות להם.

שר העבודה יואב בן צור אמר: ״הביקור של המשלחת הדיפלומטית מתאילנד בצל המלחמה, היא אמירה ברורה, מדינות העולם רואים בישראל יציבות כלכלית. הגיבוי המדיני שאתם מעניקים לנו יחזק את הקשרים הכלכליים והאסטרטגיים שיתרמו לשתי המדינות. הצעת המחליטים, הינה הצעד הראשון בשותפות האמיצה בין המדינות והמטרה שלנו לקדם את הבאתם של עוד אלפי עובדים זרים מקצועיים לכלל התחומים שהמשק נדרש להם״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום