טראמפ התחייב לפרק הפגנות פרו-פלסטיניות ולגרש מפגינים

בשיחה עם תורמים בדלתיים סגורות, אמר טראמפ שהוא תומך בזכותה של ישראל להמשיך "במלחמתה בטרור". טראמפ אמר לתורמים שהוא יפרק הפגנות פרו-פלסטיניות ויגרש מפגינים זרים שלומדים באוניברסיטאות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 28.5.2024 | 09:26

דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הבטיח לפרק את ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים בארצות הברית, ואמר אתמול בניו יורק לתורמים שהוא יגרש סטודנטים זרים שמפגינים מארצות הברית.

"דבר אחד שאני אעשה הוא, שכל סטודנט שמפגין, אני אזרוק אותו מהמדינה. יש הרבה סטודנטים זרים וברגע שהם ישמעו את זה, הם יתנהגו כמו שצריך", אמר טראמפ באירוע שהתקיים ב-14 במאי.

כשאחד התורמים התלונן שרבים מהסטודנטים והפרופסורים המפגינים בקמפוסים יוכלו יום אחד להחזיק בעמדות כוח בארצות הברית, טראמפ כינה את המפגינים חלק מ"מהפכה רדיקלית" שהוא נשבע להביס. הוא שיבח את משטרת ניו יורק על פינוי המפגינים מהקמפוס באוניברסיטת קולומביה ואמר כי ערים אחרות צריכות לעשות את אותו הדבר, ואמר "צריך לעצור את זה עכשיו", כך לפי ה'וושינגטון פוסט'.

טראמפ דן בשאלה האם על ישראל להמשיך את המלחמה בעזה, ואמר "תגמרו עם זה. תחזרו לדבר על שלום ותפסיקו להרוג אנשים". תורמים רפובליקנים גדולים לחצו עליו בחודשים האחרונים לנקוט עמדה חזקה יותר שתתמוך בישראל וראש הממשלה נתניהו.

אך בשיחה פרטית בניו יורק עם תורמים עשירים בדלתיים סגורות אמר טראמפ כי הוא תומך בזכותה של ישראל להמשיך "במלחמתה בטרור" והתגאה במדיניות הבית הלבן שלו כלפי ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום