האם רוסיה וצפון קוריאה מתכננות 'הפתעה' שתסייע לטראמפ?

גורמים רשמיים בארה"ב אומרים שסין ורוסיה ינסו לבצע מהלכים שיסייעו לטראמפ לנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר הקרוב. צפון קוריאה מספקת לרוסיה יותר אמצעי לחימה ממה שאירופה מספקת לאוקראינה, כולל מיליוני פגזי ארטילריה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.5.2024 | 14:42

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ | צילום: דוברות הקרמלין

ממשל ביידן מודאג יותר ויותר מכך שהברית הצבאית המתעצמת בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און עשויה להרחיב באופן ניכר את היכולות הגרעיניות של פיונגיאנג ולהגביר את המתיחות באזור אסיה-פסיפיק, כך אמרו בכירים בארה"ב.

גורמים רשמיים בארה"ב מתכוננים לכך שצפון קוריאה תבצע פעולות צבאיות פרובוקטיביות קרוב לבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בנובמבר הקרוב, ככל הנראה על פי דרישתו של פוטין, כך דיווחה רשת NBC.

לדברי המקורות, העיתוי יכול להיות מתוכנן ליום הבחירות, הם ייצרו מהומה בחלק אחר של העולם, כדי להביא לנצחונו של טראמפ. "אין לנו ספק שצפון קוריאה תהיה פרובוקטיבית השנה. זה רק עניין של הסלמה", אמר בכיר במודיעין האמריקאי.

גורמי מודיעין אמריקאים האשימו את רוסיה בהתערבות בבחירות 2016 כדי לסייע בבחירת טראמפ. לממשל ביידן היו יחסים מתוחים עם רוסיה שפלשה לאוקראינה ב-2022.

מכיוון שפוטין צפוי לבקר בצפון קוריאה כדי להיפגש עם קים בשבועות הקרובים, גורמים אמריקאים צופים ששתי המדינות יגבשו הסכם חדש לשליחת נשק לרוסיה מצד קוריאה הצפונית.

גורמי מודיעין אמריקאים מאמינים שפוטין מספק לצפון קוריאה טכנולוגיית צוללות גרעיניות וטילים בליסטיים בתמורה לכך שפיונגיאנג תשלח לרוסיה כמות גדולה של אמצעי לחימה למלחמתה באוקראינה, כך אמרו בכירים בארה"ב. צפון קוריאה מספקת לרוסיה יותר אמצעי לחימה ממה שאירופה מספקת לאוקראינה, כולל מיליוני פגזי ארטילריה.

גורמים רשמיים מודאגים גם מכך שרוסיה עשויה לסייע לצפון קוריאה להשלים את הצעדים האחרונים הדרושים להצבת הצוללת הראשונה שלה שתוכל לשגר טיל גרעיני.

גורמים אמריקאים אמרו שאין להם מידע ברור לגבי סוגי הטכנולוגיה שרוסיה מספקת לצפון קוריאה. הגורמים אמרו כי ניתן לעקוב פיזית אחרי העברות נשק, אך העברת טכנולוגיה צבאית קשה לזהות.

"הסיוע הטכני של רוסיה מתקדם, וזה מגיע בצורות שקשה מאוד לפקח עליהן", אמר בכיר בממשל. פקידים אמריקאים הזהירו כי התחמושת הצפון קוריאנית היא ככל הנראה ישנה ולא אמינה. אבל קוריאה הצפונית שלחה את הארטילריה בתקופה שבה אוקראינה נאבקה במלאי ונאלצה לקצוב תחמושת, כך שהמצב העניק לרוסיה יתרון בשדה הקרב.

טראמפ טען ששתי המלחמות, (אוקראינה ועזה) הן תוצאה של מנהיגות של ביידן ולא היו מתרחשות אילו היה בתפקיד. גורמים בבית הלבן ביידן חולקים בתוקף על הטענה הזו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום