הטכנולוגיה הרוסית גברה על הנשק המערבי - אוקראינה בצרות

גורמים רבים מסייעים לרוסיה במלחמה נגד אוקראינה, כולל עיכוב הגעת נשק האמריקאי, לצד החידושים הטכנולוגיים של מוסקבה בשדה הקרב. רוסיה קיבצה יותר מחצי מיליון חיילים בחזית במטרה לגבור על הכוחות האוקראינים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 15.5.2024 | 13:55

מלחמת אוקראינה-רוסיה | צילום: צבא אוקראינה

רק לפני 18 חודשים התלבטו גורמים בבית הלבן והפנטגון אם רוסיה עלולה להתמוטט בשדה הקרב. כעת ממשל ביידן מודאג יותר ויותר מכך שהנשיא פוטין צובר מספיק מומנטום כדי לשנות את המצב בשדה הקרב. 

בימים האחרונים, רוסיה פתחה במתקפה גדולה ליד העיר השנייה בגודלה במדינה, חרקוב, אוקראינה נאלצה להסיט את הכוחות שלה מהאזור ששחררה מהכוחות הרוסיים בסתיו 2022.

ארטילריה ומל"טים שסופקו על ידי ארצות הברית ונאט"ו לא היו יעילים מול הרוסים. ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי טכניקות לוחמה אלקטרונית רוסית, הוכחו כיעילים באופן מפתיע מול הנשק המערבי.

אין סיבה אחת ליתרון של מוסקבה בשדה הקרב. מספר גורמים מסייעים להתקדמות הצבאית של רוסיה נגד אוקראינה.

בגלל העיכוב במימון האמריקאי, רוסיה הצליחה להשיג יתרון ארטילרי עצום על אוקראינה. המחסור בתחמושת להגנה אווירית אפשר גם לרוסיה להשתמש בכוח האווירי שלה ללא תגובה אוקראינית. עם יותר הגנה אווירית, אוקראינה תוכל להרחיק את המטוסים הרוסיים לאחור, אך אוקראינה עדיין ממתינה לתחמושת מארה"ב.

אוקראינה סובלת ממחסור חריף בחיילים, והיא בלחץ לאמן במהירות את החיילים החדשים.

ארצות הברית גם מנסה לסייע בייעוץ טכני לקייב, בתקווה להתמודד עם הטכנולוגיה הרוסית. רוסיה שיבשה בהצלחה מערכת הגנה עם GPS, שארצות הברית החלה לספק לאוקראינה בשנה שעברה.

הרוסים אף הצליחו להתחקות אחר משגרי הגנה ולהשמיד אותם גם כשהם מוסווים היטב.

ה'דיילי מייל' דיווח כי רוסיה צברה יותר מחצי מיליון חיילים בחזית במטרה לגבור על הכוחות האוקראינים. צבא רוסיה עולה בהרבה על צבא אוקראינה מבחינת הכמות.

אנליסטים צבאיים אומרים כי "התחזית עבור אוקראינה עגומה. בעלות בריתה חייבות לחדש את המאגרים", אומר אחד מהם.

שר ההגנה גרנט שאפס הבריטי אמר שההתקדמות הרוסית "תפסה את המערב מנמנם". 

ייתכן שזה גם גרם לביקור של שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן בקייב אתמול כדי להרגיע את הנשיא וולודימיר זלנסקי שהסיוע הצבאי של ארה"ב בדרך. בלינקן אמר: "אנחנו יודעים שזו תקופה מאתגרת. אבל הסיוע האמריקאי הולך לעשות הבדל אמיתי מול התוקפנות הרוסית המתמשכת בשדה הקרב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום