חלום על פשפשים? הגיע הזמן להתעורר

חלמתם לאחרונה על פשפשים? זה בהחלט חלום שיכול להציק לכם גם במשך היום. מה מסמל חלום על פשפשים, ואיך זה מתקשר למציאות? איך מגיעים פשפשי המיטה לחדר השינה שלכם, מי יכול לבצע הדברת פשפש המיטה ואיך ניתן להיפטר מהם בצורה יעילה?

כתבה מקודמת | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 21.5.2024 | 16:45

פשפשים | צילום: freepik

חלמתם על פשפשים? זה הפירוש לחלום

יש מספר פרשנויות שונות לגבי חלום על פשפשים, כאשר זה משתנה באופן אינדיבידואלי בהתאם לחלום ולסיטואציה שחוויתם. באופן כללי חלום על פשפשים זו לא חוויה מהנה במיוחד, והיא מסמלת דחייה של דברים שעליכם לבצע, ואלו רק מצטברים עם הזמן. בדומה לטיפול בפשפשי המיטה במציאות, גם כאן אם לא תטפלו בשורש הבעיה, הם ימשיכו להתרבות ולהשתלט על השינה הערבה שלכם.
אז איך תוכלו לישון טוב ביותר בלילה? הנה כמה דברים שכדאי לדעת על פשפש המיטה. 
מאיפה מגיעים פשפשי המיטה אליכם?

·        בגדים – פשפשי המיטה אוהבים לתפוס טרמפ על בגדים, כך שאם אתם נמצאים בחברת אנשים שיש להם פשפשי המיטה בבית, ייתכן שהם נתלו על הבגדים שלהם, עד שהם עברו אליכם.

·        מזוודות – אם קפצתם לבית מלון בארץ או בחו"ל לאחרונה, יש סיכוי גדול שהבאתם איתכם תייר חדש. פשפשי המיטה יכולים להימצא במיטות, מזרנים ובארונות המלון, ופשוט להידבק למזוודה שלכם.

·        מוצרי יד שנייה – אימצתם מזרן משומש או בגדי יד שנייה? פשפשי המיטה יעברו ביחד עם המציאה ויגיעו עד אליכם הביתה.

למה לא כדאי לכם לישון עם פשפשי המיטה?

·        הם עוקצים בלי סוף – התעוררתם בבוקר מלאים בעקיצות ממוקדות על גבי הגוף? פשפשי המיטה ניזונים מהדם, כך שבדיוק בשעת לילה מאוחרת כשאתם ישנים, הם יונקים את הדם, גורמים לעקיצות וגירודים בלתי נסבלים.

·        לא קל להיפטר מהם – לא ניתן כמעט להיפטר מפשפשי המיטה באופן עצמאי. זהו חרק קטן מאוד שברוב שעות היום כמעט ולא ניתן למצוא אותו. מעבר לזה יש לו יכולת להסתתר במקומות שאתם בכלל לא מודעים אליהם.

·        הם מתרבים במהירות – לפשפשי המיטה יש מחזור חיים דיי ארוך, כך שהם יכולים להמשיך ולחלוק אתכם את החדר במשך חודשים, תוך שהם ממשיכים להתרבות.

אלו הסימנים שיעידו שיש לכם פשפשי המיטה

1)    עקיצות מרוכזות – להבדיל מעקיצות של יתוש, שמשאירות את עורכם נפוח באזורים גלויים בגוף, עקיצה של פשפש המיטה תהיה אדומה, קטנה ומרוכזת באותו אזור בגוף. הם יכולים להגיע גם לחלקים לא חשופים, כמו הבטן והגב.

2)    כתמי דם – אם מצאתם סימני דם קטנטנים בגודל של נקודה, זה ככל הנראה שאריות של הדם שלכם מהעקיצה.

3)    סימני צואה – בנוסף לכל הצרות הפשפשים משאירים אחריהם גם סימנים של צואה על גבי הסדין שלכם, ותוכלו לזהות כתמים קטנים חומים או שחורים בסביבה.

איך מדבירים את פשפש המיטה?

להבדיל מחרקים אחרים, הדברת פשפש המיטה היא משימה מאתגרת. גם אם חשבתם לשלב כמה תרופות סבתא מתוחכמות, תגלו עם הזמן שזהו חרק עקשני, אשר דורש טיפול מקצועי וייחודי.
הדברה של פשפש המיטה כוללת שילוב של מספר שיטות הדברה, עם חומרי הדברה המיועדים לכך.

אלו שלושת השלבים להדברה מקצועית של פשפש המיטה

1)    שימוש בקיטור -  בשלב הראשוני המדביר ישתמש בקיטור אדים חמים כדי לחסל את פשפשי המיטה הבוגרים ואת הביצים שלהם.
המדביר יפעיל את הקיטור בכל אזור המיטה, כולל בסיס המיטה, המזרן, מסביב למיטה, באזור השידות, החריצים והשקעים, ועד לארונות שבסביבה.

2)    ריסוס – בשלב השני המדביר ירסס את כל האזור עם חומר הדברה המיועד לחיסול פשפשי המיטה. המדביר יתמקד גם במקומות המסתור של הפשפשים, כולל הווילון ואפילו בתוך ארון הבגדים.  

3)    שאיבה – בשלב הסופי המדביר יבצע שאיבה יסודית בכל סביבת המיטה, המזרן וברהיטים שקרובים אליה, כדי לשאוב את כל שאריות הפשפשים, הביצים והלכלוך שהותירו אחריהם.

פשפש או פרעוש? כך תדעו להבדיל ביניהם

 

פשפש המיטה

פרעוש

מראה

קטנטן וגופו בעל צורת אליפסה

קטן מאוד ונראה כמו נקודה שחורה

צבע

חום / אדום / בז'

שחור

מאפיינים

נוהג לעקוץ בכל חלקי הגוף בצורה מרוכזת, בעיקר סביב הבטן והגב

נוהג לעקוץ בפלג גוף תחתון, בעיקר באזור כפות הרגליים

פעילות

עוקץ בעיקר בלילה

עוקץ לאורך כל שעות היום

גודל

5 מ"מ

1 – 3 מ"מ

איך מדבירים

משלבים מספר טכניקות וביניהם שאיבה, קיטור והדברה

ניתן להדביר את הפרעוש באמצעות ריסוס באזור השהייה שלו

 

איך לשמור על חדר נקי מפשפשים?

יש כמה כללי זהירות שכדאי לנקוט בהם, בין אם אתם לפני או אחרי הדברה מקצועית.

·        אם החדר שלכם נגוע בפשפשי המיטה, כדאי לפנות את כל תכולת ארון הבגדים ולכבס אותם ב-60 מעלות לפחות.

·        יש להרתיח את המצעים ואת השמיכה בטמפרטורה גבוהה, לייבש אותם בשמש או במייבש כביסה.

·        יש לרוקן את כל החפצים שנמצאים מעל השידות ובתוך המגירות, לנקות אותם היטב עם סמרטוט לח.

·        אם יש לכם ארגז מצעים, אל תשכחו לנקות גם אותו. את המצעים והבדים שיש לכם כדאי להרתיח במכונת כביסה, ואת שאר החפצים לנקות.

למה כדאי להזמין מדביר מקצועי להדברת פשפשי המיטה?

כפי שכבר הבנתם, זו משימה כמעט בלתי אפשרית להיפטר מהחרק הקטנטן והעיקש הזה. מדביר מקצועי יודע כיצד להתמודד עם כמות גדולה של פשפשים, יודע בדיוק היכן הם נוהגים להסתתר, ומהן השיטות היעילות והבטוחות ביותר להדברה יסודית בבית  .
במקום להשתמש בחומרי הדברה שמיועדים בכלל לחרקים אחרים ואינם מועילים, או לסבול מעקיצות כואבות בכל לילה, מדביר מקצועי יכול לסייע לכם להיפטר מהמזיק המציק, ואתם תוכלו לחזור לישון בלילה ולחלום חלומות מתוקים.

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום