מוזיאון הציג סדרת תערוכות בשם "מהנהר ועד הים"

אחד המוזיאונים הבולטים במדריד הכריז על סדרת אירועים והציבו תערוכות אנטישמיות שקוראות להשמדת ישראל בשם "מהנהר ועד הים". הקהילה הישראלית בעיר זעמה, המנהל התנצל והכריז על שם חדש

יענקי פרבר | חדשות בעולם 17.5.2024 | 08:40

אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מוזיאון "ריינה סופיה" במדריד, שמארח כמה מיצירות האומנות החשובות בעולם הכריז על סדרת אירועי אומנות תחת הכותרת "מהנהר ועד הים". לדברי המוזיאון, התערוכה נועדה "לבטא את כמיהתם של הפלסטינים לחירות". ישראלים הגרים במדריד יצאו במחאה חריפה נגד הנהלת המוזיאון, והובילו עצומה שעליה חתמו יותר מעשרת אלפים אנשים וערכו גם הפגנה, כך דיווח דב גיל-הר.

אדווה ואליס, ממובילות המחאה, סיפרו: "האומנות לא יכולה להיות כלי להעברת מסרים אנטישמיים ולקריאות למחיקת מדינת ישראל, שהוקמה בהחלטת האו"ם אחרי השואה שחוו היהודים באירופה. לא ניתן למציאות לחזור על עצמה. רבים מחברי הקהילה במדריד ביקורתיים כלפי ממשלת ישראל, אך אין קשר בין ביקורת עניינית לבין התופעות האנטישמיות שאנחנו עדים להן כעת, בעוד החטופים עדיין מוחזקים במנהרות והעולם שותק".

על פי הדיווח אחרי פניות רבות למוזיאון, הודיעה ההנהלה כי שם התערוכה הוחלף. מנהל המוזיאון מנואל סגאדה שלח מכתב התנצלות רשמי לראש הפדרציה היהודית במדריד, בו כתב: "אני כותב להתנצל באופן אישי ובשם המוזיאון על אי הנוחות שנגרמה בימים האחרונים מהתואר שהענקנו לאחת מפעילויות הציבור במוזיאון שלנו, בנאביות וחוסר מזל כאחד".

הוא הוסיף כי שם הפעילות שונה ל'מפגשי חשיבה ביקורתית, סולידריות בינלאומית עם פלסטין', וציין במכתב דוגמאות לאומנות ישראלית המוצגת במוזיאון.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום