כיכר 'בבא פלאץ' שונה לשבועיים ל'כיכר החטופים'

שינוי השם בוצע במהלך מפגן מיוחד למען ישראל | במקום הוצבו מצגות שונות כהזדהות עם החטופים | בכירים פוליטיים, לצד יהודי העיר, השתתפו באירוע הנדיר

יענקי פרבר | חדשות בעולם 18.5.2024 | 21:29

דמוי מנהרה בכיכר החטופים בגרמניה | צילום: Nicolai Froundjian Photography

מחווה גרמנית נדירה לישראל: כיכר 'בבל פלאץ' בלב ברלין, שינתה את שמה לשבועיים - ל'כיכר החטופים', לאות סולידריות עם החטופים הישראלים שנחטפו על ידי מחבלים חמאס בטבח שמחת תורה לפני למעלה משבעה חודשים. 

הכיכר המפורסמת בברלין, גובלת בבנייני האופרה והאוניברסיטה המקומית, שבה ניצב אתר הנצחה לזכר שריפת הספרים על ידי הנאצים.

בסוף השבוע, נערך אירוע מיוחד לשינוי השם, כשמסביב לכיכר הוצבו מצגות שונות, לאות הזדהות עם החטופים, כמו למשל מנהרת דמה, שתאפשר לקבל המחשה מזערית, למה שעוברים החטופים בימים אלה. 

חנוכת השם הזמני, שולב עם הפגנת תמיכה של תושבי ברלין בישראל, בהשתתפות אישים בכירים בצמרת הפוליטית בגרמניה ובכירי הקהילה היהודית. 

הדוד של שירי ביבס, שהיא וילדיה אריאל וכפיר נחטפו לעזה, הציג לבכירים פוליטיים, ובהם לראש מפלגת הירוקים בברלין, בטינה יאראש, תמונות של האחיינים הקטנים שלו שנחטפו וגורלם אינו ידוע. גם הבעל, ירדן, נלקח לשבי וגורלו אינו ידוע. 

"המחווה הזו משדרת מסר חשוב מאוד של הממשל הגרמני לאנטישמים באשר הם", אמר הרב טייכטל שהשתתף באירוע, "אנחנו הולכים עם האמת ולא עם השקר, אנחנו לצד ישראל ולא לצד המחבלים המרצחים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום