באוקראינה ציינו את יום הזיכרון לחסידי אומת העולם

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ציין היום את יום הזיכרון של האוקראינים שהצילו יהודים במלחמת העולם השניה. "אנו זוכרים ומעריצים את החסד והאנושיות הזו" אמר. אנדרטת זכרון בפריז לזכרם של חסידי אומות העולם  הושחתה בצבע אדום

יענקי פרבר | חדשות בעולם 14.5.2024 | 18:45

אנדרטה לזכר נרצחי השואה באוקראינה | צילום: נשיא אוקראינה

היום מציינים באוקראינה את יום הזיכרון של האוקראינים שהצילו יהודים במלחמת העולם השנייה. בפברואר 2021 אוקראינה קבעה את ה-14 במאי כיום הזיכרון לחסידי אומות העולם.

2,659 אוקראינים זכו בתואר "חסידי אומות העולם" לאחר שהצילו יהודים בשואה.

אוקראינה מדורגת במקום הרביעי במספר חסידי אומות העולם אחרי פולין (7,232), הולנד (5,982) וצרפת (4,206).

הנשיא זלנסקי ציין את היום הזה וכתב בחשבון ה-X שלו: "היום הוא יום הזיכרון לאוקראינים שהצילו יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. 2,659 אוקראינים זכו לתואר חסידי אומות העולם. כל אחד מהסיפורים הללו הוא חיי אדם שניצלו וניצחון אישי על הרוע הנאצי. בזמנים האפלים ביותר, כאשר בני עמנו לא ידעו מתי תסתיים המלחמה, הם לא בגדו בטוב, הם סיכנו את חייהם כדי להציל את מי שהנאצים ביקשו לחסל. אנו זוכרים ומכבדים את האומץ והאנושיות שלהם".

הנשיא התייחס למלחמה הנוכחית עם רוסיה: "אוקראינה הולכת בעקבות אלו שעמדו בצד של הטובים וניצחו, ולעולם לא תסלח למי שמחייה כעת את שנאת המאה ה-20 ומביא מלחמה לעמים אחרים".

בנוסף אנדרטת זכרון בפריז לזכרם של חסידי אומות העולם במלחמת העולם השנייה, הושחתה בצבע אדום.

ראש עיריית פריז אן הידלגו אמרה כי האנדרטה הושחתה ביממה האחרונה, וכי היא הגישה תלונה לפרקליטות בפריז.

"שום סיבה לא יכולה להצדיק מעשים כאלה שמבזים את הזיכרון של קורבנות השואה ושל חסידי אומות העולם שהצילו יהודים תוך סיכון חייהם", כתבה הידלגו בהצהרה.

האנדרטה נושאת את שמותיהם של יותר מ-4000 אנשים המוכרים כחסידי אומות העולם. אריאל וייל, ראש עיריית המחוזות המרכזיים של פריז, פרסם תמונות ברשת X של הנזק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום