מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 26°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 34°c
אשדוד 25°c
ט"ז תשרי התשפ"ה | 18.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 26°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 34°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בגיבוי איראן: פלסטינים הבריחו אמל"ח מסוריה לירדן

ירדן סיכלה הברחת נשק לממלכה בהובלת איראן. הנשק יועד לסייע למתנגדי הממלכה. בחודשים האחרונים שירותי הביטחון הירדנים סיכלו ניסיונות רבים של איראן ובעלות בריתה להבריח נשק

בגיבוי איראן: פלסטינים הבריחו אמל"ח מסוריה לירדן
גבול ירדן צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

ירדן עצרה בחודש מרץ מספר ירדנים ממוצא פלסטיני שהבריחו אמל"ח מסוריה. החשד כי איראן עומדת מאחורי הפעילות, שתכננה לערער את יציבות הממלכה באמצעות פעולות חבלה. כך לפי שני מקורות ירדניים יודעי דבר ששוחחו עם רויטרס.

על פי הדיווח, כלי-הנשק נשלחו בידי מליציות נתמכות על ידי איראן בסוריה, לתא של האחים-המוסלמים בירדן בעלי זיקה לחמאס. לדבריהם, הנשק התגלה כאשר הירדנים ממוצא פלסטיני, נעצרו בשלהי חודש מרץ.

שני המקורות הירדניים סירבו לומר מה היו פעולות הטרור המתוכנות, הם ציינו כי החקירה נמשכת וכי הפעילות חשאית. לדבריהם, המטרה הייתה ערעור ירדן.

ירדן מארחת בסיס צבאי אמריקאי וחולקת גבולות עם ישראל עם סוריה ועיראק, שתיהן מדינות מלאות במיליציות טרור הנתמכות על ידי איראן.

המקורות לא ציינו איזה כלי נשק נתפסו במרץ, אם כי אמרו כי בחודשים האחרונים שירותי הביטחון הירדנים סיכלו ניסיונות רבים של איראן ובעלות בריתה להבריח נשק כולל מוקשים, חומרי נפץ, רובי קלצ'ניקוב ורקטות.

רוב הנשק נועד למחבלים בשטחים להילחם בישראל, עם זאת, חלק מהנשק כולל אלה שנתפסו במרץ נועדו לשימוש בירדן על ידי חוליית טרור הקשורה לחמאס.

"הם מחביאים את כלי הנשק האלה בבורות הנקראים "נקודות מתות", הם מציינים את מיקומם באמצעות GPS ומצלמים את מיקומם ואז מורים ללוחמים לקחת אותם משם", אמר אחד המקורות.

הירדנים מאמינים שאיראן ובעלות בריתה כמו חמאס וחיזבאללה מנסים לגייס צעירים רדיקליים ברחבי הממלכה למטרות אנטי-ישראליות ואנטי-אמריקאיות במטרה להרחיב את הרשת האזורית של כוחות נאמנים לאיראן.

נציג האחים המוסלמים בירדן אישר לרויטרס כי כמה פעילים נעצרו במרץ עם הנשק, אך אמר כי הוא חושד שהם מבריחים נשק לגדה המערבית להילחם בישראל ולא מתכננים פעולות בירדן.

גורם בכיר אחר באחים המוסלמים, אמר לרויטרס כי חברי החוליה שנעצרו גויסו על ידי בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, שניהל את פעולות הארגון בלבנון. עארורי חוסל מפגיעת מל"ט בביירות בינואר האחרון במתקפה שמיוחסת לישראל. 

בחדרי חרדים

 צבע אדום