פרסום ראשון: הח"כים נועדו אצל ראש הישיבה שהורה לקבל את חוק הגיוס

חברי הכנסת של 'דגל התורה' נועדו הערב אצל ראש הישיבה הגר"ד לנדו שהורה לקבל את חוק הגיוס החדש. אברהם פריינד ומשה ויסברג מביאים את הפרטים מהפגישה הדרמטית בפרסום ראשון

אברהם פריינד ומשה ויסברג | חרדים 14.5.2024 | 23:48

בחורי ישיבות לומדים | צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: במעונו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו כונס הערב (שלישי) דיון דרמטי בסוגיית חוק הגיוס. בדיון השתתף ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, ונציגי דגל התורה, סגן השר אורי מקלב וח"כ יעקב אשר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בפגישה הוצג מתווה גיוס שכולל בתוכו יעדי גיוס שיגיעו עד ל-50 אחוזי גיוס מכל מחזור בעוד מספר שנים.

מי שהציעו את ההצעה של החוק המעודכן היו מקורביו של הגר"ד לנדו הרב דוד שפירא נכדו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שהיה מעורב בחוק הגיוס עוד מתקופת סבו, וראש העיר בני ברק לשעבר מרדכי קרליץ שסידרו מתווה על פי חוק ממשלת בנט-לפיד מלפני שנתיים. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי ראש הישיבה הגר"ד לנדו הורה לקבל את החוק. אך במהלך הדיון טען ראש הישיבה הגרמ"ה הירש כי החוק בעייתי מאוד משום שהוא מצהיר על הסכמה חרדית לחמישים אחוזי גיוס מכל מחזור חרדי, דבר שלא הוסכם מעולם, אך לא הביע התנגדותו לאחר שראש הישיבה הגר"ד לנדו נתן את אישורו למתווה.

יצוין כי הקושי עלול להיווצר דווקא בציבור החסידי שם ישנם אדמו"רים שעלולים להתנגד לחוק, ואולי גם מספר ראשי ישיבות ספרדיים. בנוסף, יהיה מעניין לראות כיצד יתייחסו גדולי הדור לחוק באופן רשמי.

מוקדם יותר פרסמנו היום כי מזכיר הממשלה יוסי פוקס לא רצה להביא את חוק הגיוס לממשלה השבוע. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום