נשיא המדינה על הרבי מביאלא זצ"ל: "השאיר משנה תורנית סדורה"

"הוא מותיר אחריו מורשת מפוארת של משנה תורנית סדורה הן בספרי "מבשר טוב" הרבים, שיריעתם רחבה מני ים ומנחילים תורה וחסידות; והן בהנהגתו רבת השנים, באישיותו הקורנת ובתבונתו המיוחדת". מתוך מכתב הניחומים של נשיא המדינה יצחק הרצוג לאדמו"ר מביאלא ובניו של האדמו"ר זצ"ל

משה ויסברג | חרדים 14.5.2024 | 21:23

מסירת מכתב הניחומים מנשיא המדינה | צילום: באדיבות המצלם

נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח היום (שלישי) מכתב ניחומים לבני משפחת האדמו"ר מביאלא זצ"ל בעל ה'מבשר טוב' זקן חברי מועצת גדולי התורה.

במכתבו כותב הנשיא: לכבוד בני משפחת האדמו"ר מביאלא זצ"ל פעיה"ק ירושלים יקירי ומכובדי.

אני מבקש להשתתף, מעומק לבי, בצערכם העמוק ובאבלכם הכבד, עם הלקחו לגנזי מרומים של אביכם היקר, רבי בצלאל שמחה מנחם בן ציון רבינוביץ' זצ"ל, כ"ק האדמו"ר מביאלא, בערב שבת קודש האחרונה, פרשת "קדושים". 

הקדוּשה הייתה מאפיין מרכזי באישיותו ובדמותו המיוחדת ורבת הפעלים: כמנהיג וכ"רועה" רוחני, כאיש ציבור וכזקן חברי מועצת גדולי התורה, שהקדיש את חייו במסירות לציבור ולעבודת ה' מתוך עומק של תורה, לימודה והנחלתה. 

פטירתו היא, כמובן, אבדה גדולה מאוד לחסידיו, לשומעי לקחו, לתלמידיו ולמוקיריו הרבים. אך עבורכם, בני משפחתו, זוהי גם אבדה אישית שאין לה שיעור, עם הסתלקות ראש המשפחה לבית עולמו. היגון עצום, החֶסר ניכר ויהיה ממשי גם במישור המשפחתי הקרוב, כאב וכסב מסור ואהוב. 

עם זאת, בבחינת "דבריהם הם זיכרונם", הוא מותיר אחריו מורשת מפוארת של משנה תורנית סדורה: הן בספרי "מבשר טוב" הרבים, שיריעתם רחבה מני ים ומנחילים תורה וחסידות; הן בהנהגתו רבת השנים, באישיותו הקורנת ובתבונתו המיוחדת. כל אלה מבטיחים, בע"ה, כי זכרו של האדמו"ר ייוותר ויילָמד, וכי אישיות הדגולה ופועלו נצורים ומשפיעים לדורות. 

בימים מורכבים אלו לעם ישראל, נוסיף להתפלל ולייחל להשבת החטופים ולהצלחת חיילינו במיגור אויבינו, ושנזכה בע"ה לתשועה ולבשורות טובות. 

המקום ינחמכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא תוסיפו בע"ה לדאבה עוד.

 

מכתב הניחומים של נשיא המדינה לרבי מביאלא | צילום: באדיבות המצלם

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום