באיזה בשר לבחור? עם המדריך שלנו – גם את יכולה להיות מומחית לבשרים!

מאיזה בשר מכינים תבשיל ובאיזה נתח נשתמש לעל האש? מה הבשר שמתאים לבישול לקדירה ואיך בכלל משתמשים באסאדו? השפית פנינה שמש ומומחית לבשרים, מעניקה לנו רשימה שכדאי להדפיס ולתלות על המקרר…

פנינה שמש | קול כבודה 28.3.2024 | 10:10

בשר ועוף | צילום: שאטרסטוק

הפעם, אני רוצה שנדבר על סוגי הבשרים שאנחנו נתקלות בהן במחלקת הבשר בסופר או באטליז.

אתן סקירה קצרה על סוגי הבשרים והשימושים הנכונים לכל אחד מהם:
 
בשר מספר 1 הוא מבין היקרים בנתחי הבקר, זהו הסטייק. אנחנו שתמשים בו בעיקר לעל האש או לשיפודים בתנור. סטייק נאכל צלוי מלא או כמעט מלא (במסעדות בשר) וכל רמת צליה קריטית להיותו לעיס או 'גומי' יותר. תבחרו להכין אותו כמו שאתם הכי אוהבים 
 
בשר צלעות מס 2  מתאים מאד לבישול ארוך כמו מאד, כמו לחמין או לטחינה. בשר צלעות משתלב היטב בבישול עם פטריות או תוספות אחרות. נעניק לו בישול ארוך ונשתמש בו בפרוסות על מנת להגיע לרכות מקסימלית. את התוספות נוסיף לסיר רק לקראת סוך הבישול של הבשר.
 
בשר כתף מס 4 יכול להתאים לצלי, (בתנור) לבישול ולטחינה. זהו בשר מהסוג הנוקשה יותר, אך אם מבשלים אותו נכון, עם הרבה נוזלים, בצל ועלי דפנה הוא יוצא נפלא. השימוש הרווח בו הוא לטחינה  – לקציצות, בלונז, קלופס ועוד.
 
בשר צלי כתף מס 5 לבישול לצלי ואפיה – זהו הבשר הרווח באולמות קלאסיים. אפשר תמיד לשלב אותו עם יין והרבה בצל מטוגן ותמיד נקבל מנה עשירה ונימוחה.
 
בשר מספר 6 לבישול ולצלי (הוא גם יקר יותר מאלו שמנינו עד כה) פרוסות בשר מתקבלות מעולות בכל תבשיל – דקות ויוקרתיות.
 
בשר שריר מספר 8 מתאים להכל! אבל אם את מחפשת בשר טוב ולא מדיי יקר לבישול צלי ולחמין –  הבשר הזה יעשה את העבודה באופן הטוב ביותר. מומלץ לבחור נתח עם פסי שומן רבים, כך תבטיחי בשר רך יותר.
 
בשר מספר 9 – קשתית – מעולה להכנה בקדירה בתנור או בבישול ארוך עם הרבה רוטב.
חלק האסאדו – מכיל נתח עצם ומסביבו שומן ומעט בשר, מעולה בעיקר לצלי בקדירה. מי שמעוניינת להעשיר את החמין יכולה להכניס כמה חתיכות אסאדו ותהנה ממעדן מלאכים!
 
בשר מספר 10 – צוואר, מתאים בעיקר לטחינה. להכנת קציצות ועוד.

קול כבודה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום