8 כללים לנישואים מוצלחים

כולם רוצים להעניק לנו טיפים מהירים לזוגיות טובה, אבל האמת היא שזוגיות איכותית היא תוצר של עבודה קשה… בואי להחכים משמונה כללי יסוד שיעשו לכם טוב לזוגיות.

שרית שלום | קול כבודה 27.3.2024 | 11:16

אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
  1. דברו ושתפו – אם אין לכם פנאי לדבר כל יום, צרו לכם עשרים דקות ביום שהן רק שלכם! בבוקר אחרי התפילה, בערב אחרי שהילדים עלו לישון… אל תוותרו על הדקות האלו שיחזירו לכם את האור לנישואין.
  2. יציאה שבועית קבועה – ביומן!! יום קבוע או לא קבוע, אבל כזה ששניכם מתחייבים לעמוד בו, כמו בעסק, אם לא תגיעו לפגישה בעבודה תינזקו מזה? ברור שכן! קחו את הפגישה השבועית הזו כדי לטפח את הנכס הכי יקר שלכם – המשפחה!
  3. מה אתם אוהבים אחד בשני? אני יודעת שכבר התרגלתם אחד לשנייה, וכבר מצאתם עוד מאה דברים שאתם לא מאד מעריכים בלשון המעטה.. אבל תנסו להיזכר, מה בכל זאת גרם לכם אי פעם למציאת חן? אולי הבדיחות שלו? תנסי להפנים כמה הוא רוצה לשמח אותך! אולי הלב הטוב שלה? תראה איך היא מגדלת את הילדים באהבה! שבו בכל יום למשך 10 דקות עם מחברת, וכתבו לעצמכם 5 דברים חיוביים על השני.
  4. שינויים – הם ממלאים אותנו ברוח אתגרית, מחזירים לנו כוחות אבודים ומייצרים אנדרנלין חדש במוח! תיזמו שינויים! יציאה לגינה מרוחקת, נסיעה לסבתא שלו, סדנא משותפת, משחק משותף, אפשר גם להכנס יחד למטבח להכין מתכון מענין יחד. כל משימה שלא עשיתם יחד לאחרונה (אפילו לנקות יחד את החדר) יכולה להכניס בכם רוח חיות והתחדשות, אז לכו על זה, לפחות פעם בשבוע!
  5. מה הוא אוהב? מה היא אוהבת? נסו לחשוב פעם בחודש על דבר שישמח את הצד השני: תיק חדש, גלידה, ביקור של חבר – והציעו לו להתפנק (יחד איתכם או לחוד) רק המחשבה שאתם דואגים לשמחה שלו – תמלא אותו באנרגיה להעניק בחזרה.
  6. המשפחה שלו/שלה היא הדבר הכי יקר! אם נראה לכם שהמשפחה של בת/בן הזוג הינה דבר שולי, אז אתם טועים ובגדול, כי משפחה היא הבסיס והיסוד של כל אדם, וגם אם תספרו לו אלף פעם שאתם אוהבים אותו אבל תתנהגו בזלזול למשפחה שלו, הוא יחוש פגיעה אמיתית ואישית ולא יסכים לקבל את האהבה שלכם. אז תבלעו את הרוק ופשוט נסו לאהוב כל אחת ואחד במשפחה של הצד השני, גם אם זו רק אהבה למראית עין. אתם תראו שהאהבה ביניכם תהיה כנה יותר, פתוחה יותר וגם תאפשר לשניכם להכיל כאבים יחד, והתמודדויות משפחתיות שלא תבאנה.
  7. זמן פרטי – כל אחד זקוק לזמן פרטי כדי להתמלא ולחזור הביתה עם רצון להצליח. אפשרו אחד לשניה את המרחב הדרוש – יציאה עם חברה שלך היא לא על חשבון הזוגיות, אלא להפך, השמחה שלך ממנה תפרה את הזוגיות שלכם! כשהוא יצא לריצה – הוא יחזור עייף אבל מרוצה, וגם אם הוא יסע לטיול עם חברים, תראי שזה בסוף ישתלם לך!
  8. זכרו שזוגיות מושקעת היא זוגיות טובה ולא להפך! גינה שמשקים אותה – פורחת. גינה שלא מטפחים – נובלת! ככה גם הזוגיות, אל תקחו אותה כברורה מאיליה, תבינו שזוגיות טובה היא זוגיות שהשקיעו בה, אל תפחדו להשקיע, אל תפחדו להתייעץ, לשפר ולהבין מה דרוש תיקון, כי רק ככה זוגות טובים מצליחים לשמור על השמחה ועל הקרבה ביניהם.

קול כבודה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום