היועמשי"ת למזכיר הממשלה: "הצעתך לא נשענת על תשתית מקצועית מינימלית"

היועמשי"ת השיבה הערב למזכיר הממשלה שטען כי היא ושר הביטחון מנעו בסופו של דבר את הצעת המחליטים על חוק הגיוס. "הצעתך לא נשענת על תשתית מקצועית מינימלית ולא ברור כיצד היא תוביל לשוויון בנטל"

אברהם פריינד | פוליטי 27.3.2024 | 22:38

יוסי פוקס ובנימין נתניהו | צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה משיבה הערב (רביעי) בתקיפות למכתב ששיגר מזכיר הממשלה יוסי פוקס לשרים, ובו האשים אותה ואת שר הביטחון גלנט בעובדה שלבסוף לא התקיימה ההצבעה על הגיוס.

מכתב שחתום בידי המשנה גיל לימון, נכתב כי הצעת הממשלה "לא נשענת על תשתית מקצועית מינימלית". 

עוד נכתב: "לא הוצגו בפנינו כל חוות דעת או מסמכים שיש בהם כדי להראות כיצד בכוונת הממשלה לגבש הסדר שיוביל להגברת השוויון בנטל השירות". 

לטענתה, "הצורך בתשתית מקצועית הוא משמעותי במיוחד מקום שהממשלה פועלת להגביר את נטל השירות על הציבור המשרת - בסדיר ובמילואים - ובו בזמן מבקשת להאריך את דחיית גיוסים של תלמידי הישיבה. לכן עמדנו על כך שהחלטת הממשלה תכלול מהות ותשתית מקצועית לחקיקה, לכל הפחות של יעדים, שיש בהם כדי לתת מענה לחובת השוויון ולצורכי הצבא".

כזכור, מזכיר הממשלה יוסי פוקס עדכן הערב את שרי הממשלה במכתב ששלח כי לא תכונס היום ישיבת ממשלה על חוק הגיוס.

במכתבו הפנה פוקס אצבע מאשימה לייעוץ המשפטי לממשלה ולמשרד הביטחון וכתב: "דלת הכספת לאישור החלטה על הגיוס בממשלה ננעלה על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה ואין מפתח, משום שמבחינה טכנית לא ניתן לקבל את התשתית המקצועית ממשרד הביטחון".

הוא הוסיף: "עד לשלב זה הייעוץ המשפטי לממשלה לא הצביע על בעיה מהותית או בכלל שקיימת בהצעת המחליטים ולא הרים ׳דגל שחור’ ביחס להצעת המחליטים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום