חבר הכנסת ישלם קנס ורישיונו יושעה לשלוש שנים

שנה אחרי תחקיר 'חדשות 12', מתפרסם כי ח"כ מ'הליכוד' ששמו התנוסס על בנין בשיפוצים בלב תל אביב, נקנס בסכום של עשרות אלפי שקלים ורישיונו כקבלן נשלל למשך שלוש שנים | קריאות להשעותו מתפקידיו בכנסת

קובי עוזיאלי | פוליטי 27.3.2024 | 22:20

ח"כ ניסים ואטורי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון הורה להשעות את רישיונו של חבר הכנסת ניסים ואטורי מ'הליכוד' למשך שלוש שנים ולחייבו בקנס של 43,414 שקלים. ההחלטה באה בעקבות חשיפה של העיתונאי יוסי מזרחי ב'חדשות 12' כי למרות היותו חבר כנסת וסגן יו"ר הכנסת, ואטורי המשיך לשמש כקבלן מבצע בפועל של פרוייקט בניה ברחוב בזל בתל אביב.

בעקבות ההחלטה של רשם הקבלנים, הגישו כמה ארגונים, קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת בקריאה להשעות את ואטורי מתפקידיו בכלל ומתפקיד סגן יושב ראש הכנסת בפרט.

כזכור, בא' ניסן תשפ"ג, דווח כי במקביל להיותו חבר כנסת בבית הנבחרים הישראלי, שמו של ח"כ ניסים ואטורי מ'הליכוד' מופיע גם כקבלן מבצע בפרויקט תמ"א שהחל לאחרונה להתבצע ברחוב בזל בתל אביב. לפי הדיווח של העיתונאי יוסי מזרחי ב'חדשות 12', בשלט המוכר לכולנו מחוץ לכל אתר בנייה, מצוין למרבה ההפתעה השם "ניסים ואטורי", בדיקה עם היזם העלתה שאכן מדובר בסגן יו"ר הכנסת ח"כ ניסים ואטורי תושב היישוב אלוני הבשן לצד מספר הרישיון שלו.

במליאת הכנסת | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

תחקירן הערוץ שקיים שיחה עם יזם הפרויקט רונן גאון אימת את העובדות. "ניסים ואטורי הוא הקבלן הרשום. לנו אין רישיון קבלן, אז יש לנו מישהו שאנחנו משלמים לו והוא נותן לנו את הרישיון שלו", אמר גאון בשיחה והסביר כי "הוא חבר כנסת אבל יש לו רישיון קבלן. הוא מקבל על זה כסף, בודק ולוקח אחריות".

כאשר נשאל היזם האם ניתן להיות קבלן וחבר כנסת במקביל וזה השיב: "כן, אפשר. אתה רואה, הכול עקום פה".

לפי חוק רישום קבלנים - קבלן אינו רשאי לאפשר לאחרים להשתמש ברישיונו כדי לבצע עבודות הנדסה בנאיות בניגוד לחוק. בנוסף, הדגישו שנאסר לקבל עבור רישיון קבלן תשלום. הבהירו במשרד הבינוי והשיכון, שאחראי על רשם הקבלנים והוסיפו כי "המשרד רואה זאת בחומרה, סוגר אתרים שעוברים על החוק ושולל רישיונות במידת הצורך".

סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ ניסים ואטורי סירב לשגר תגובה ל'חדשות 12' ובחר להגיב ברשתות החברתיות. "ערוץ 12 אל ג'זירה לא תפחידו אותי! אני אמשיך לתמוך ולפעול להעברת הרפורמה למען עם ישראל והדמוקרטיה!", תקף ואטורי את הערוץ ותלה את פרסום התחקיר בתמיכתו ברפורמה המשפטית. לדבריו, "לפי החוק מותר להמשיך ולעסוק בעבודה או תפקיד שעסקתי בו לפני כניסתי לכנסת במשך חצי שנה מיום 15.11.23 עת כניסתי לכנסת ועד 15.5.23".

"ביום כניסתי לכנסת הודעתי ליזם שעליו למצוא קבלן אחר שישמש קבלן בפרוייקט ואני לא אוכל להמשיך מעבר לחצי שנה. כמו כן לא קיבלתי שום תשלום מיום כניסתי לכנסת". גרסת חבר הכנסת לפני שנה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום