עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
הטעות שעלתה ליצרנית הרכב סכום ענק
לפני כחודשיים התרחשה תאונה במפעל של ג'נרל מוטורס בדטרויט בו מיוצרים רכבים חשמליים של החברה, כימיקלים התערבבו ותוך כמה דקות כל העסק בער בעוצמה אדירה שלא ניתן לכבות באמצעים רגילים
שריפות של סוללות ברכבים חשמליים הפכו ל"נושא בוער" אצל יצרני הרכב - ובתקשורת העולמית ובמיוחד הסינית אפשר למצא תיעודים רבים של שריפות במכוניות חשמליות וגם של הדרך המיוחדת שבה כבאים בעולם מתמודדים עם הבעיה, למשל באמצעות השלכה של "שמיכת בידוד" מיוחדת על המכונית שמיועדת לחנוק את הלהבות ואז התזה של חומר כיבוי מיוחד. אבל הבעיות האלה הן נחלתן של מכוניות חשמליות שנמצאות בחוץ באוויר הפתוח ולא של אלה שעדיין נמצאות במפעל.
כך, לפי פרסומים בארצות הברית בדצמבר 2023 לפני כחודשיים התרחשה תאונה במפעל של ג'נרל מוטורס בדטרויט בו מיוצרים רכבים חשמליים של החברה, בה מלגזה פגעה בשוגג במיכל אשר מכיל את החומרים הנדרשים להרכבת סוללות הרכבים החשמליים של היצרנית.
התוצאה לא הייתה שונה מהסרטים: כימיקלים התערבבו ותוך כמה דקות כל העסק בער בעוצמה אדירה שלא ניתן לכבות באמצעים רגילים. לפי הדיווחים בארצות הברית, שירותי הכיבוי נאלצו להקצות לא פחות ממאה כבאים לטיפול בשריפה. היקף הנזק, כך מתפרסם, היה מיליון דולר. בנוסף, הכבאים נחשפו לגזים רעילים שנפלטו מהסוללות במהלך הכיבוי. הכיבוי עצמו ארך 7 שעות ובסופו נרשם כבאי אחד פצוע, אבל לא מהמלחמה בשריפה: הכבאי החליק כשיצא מהבניין.
נושא הבטיחות של סוללות ברכב חשמלי והתמודדות עם מקרה שבו סוללה כזו עולה באש – כמעט ואינו זוכה להתייחסות מהרגולטור. למשל בתחום ההצטיידות בשמיכות בידוד מיוחדות (כל אחת מאלה עולה בין 4,000 ל-8,000 דולרים), ציוד של כוחות הכיבוי באמצעי מגן שימנעו חשיפה ונשימה לרעלנים הרבים הנפלטים בעשן הייחודי (לבן אפרפר – מול שחור בשריפת דלק) הנפלט מסוללה בוערת ועד תקנות לבניינים המתכננים חניונים תת-קרקעיים ושורות של עמדות טעינה בתוכם.