הכירו את רכב הכביש שטח של ניסאן שיודע לנסוע בשלג

אנשי ניסאן החליטו לקחת את האיקס טרייל, רכב כביש שטח תמים ומשפחתי למדי, ולהפוך אותו למכונת שלג. האיקס טרייל עצמו מצויד במערכת הנעה שמבוססת על מנוע בנזין שמשמש כגנרטור למנועים חשמליים ואת זה בניסאן כמעט ולא שינו

רוני נאק | רכב ותחבורה 18.1.2024 | 08:41

ניסאן אקסטרייל היברידי על זחלים בשלג | צילום: ניסאן

בימים אלה קשה למצוא בישראל שלג, אלא אם נוסעים רחוק לחרמון וכרגע זה לא מתאפשר. אבל במקומות אחרים בעולם יורד כרגע שפע של שלג והדרך הטובה ביותר לצלוח אותו היא כמובן באמצעות רכב בעל זחלים, כמו של דחפור. אבל יצרני הרכב לא מייצרים מכוניות על זחלים כי אין בזה צורך אמיתי. אבל – לפעמים מישהו במשרדים של יצרני הרכב מחליט קצת להתיר את הרסן ולהשתולל, וכשזה קורה התוצאות קצת משוגעות.

כך, אנשי ניסאן החליטו לקחת את האיקס טרייל, רכב כביש שטח תמים ומשפחתי למדי, ולהפוך אותו למכונת שלג. האיקס טרייל עצמו מצויד במערכת הנעה שמבוססת על מנוע בנזין שמשמש כגנרטור למנועים חשמליים ואת זה בניסאן כמעט ולא שינו. מה שכן שינו הוא את כל מה שנמצא מתחת לאקס טרייל: במקום גלגלים בניסאן התקינו מערכת של זחלים וגלגלי שיניים שמניעים שרשראות שלג שמאפשרות לרכב לנוע בתנאים קשים.

את המושב האחורי הוציאו כדי שהאיקס טרייל יוכל לשמש גם כרכב חילוץ וסיוע – ואת גוף הרכב שינו גם באמצעות הרחבה של הכנפיים הקדמיות והפגוש הקדמי, כדי שיהיה אפשר להכניס את שרשראות השלג הענקיות שמאפשרות לאיקס טרייל "לרחף" על שלג. את ניסאן איקס טרייל בגרסתו החורפית אי אפשר כמובן לרכוש בישראל, גם בגלל שאין לנו טעם בזה וגם בגלל שהמקומות היחידים שיהיה אפשר לראות אותו הוא כמה אתרי סקי באירופה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום