פורד רוצה לייצר לכם אוטו מזיתים

חלקם מצהירים שהם משתמשים בחומרים ממוחזרים מקרקעית הים. אחרים מצהירים שהם ממחזרים פסולת פלסטיק כדי לייצר חלקים בתא הנוסעים. פורד רוצה לייצר חלקי מכוניות מ...זיתים

רוני נאק | רכב ותחבורה 17.1.2024 | 09:21

פורד מפתחת טכנולוגיה לייצור רכיבים מסיבים של עץ הזית | צילום: פורד

פורד רוצה לייצר חלקי מכוניות מזיתים. כך מודיעה היצרנית. כיום יצרני הרכב הגדולים נמצאים בעיצומו של "מרוץ" ליצירת מכוניות שחלקים מהן יהיו עשויים מחומרים ידידותיים לסביבה: חלק, כמו למשל יונדאי, מצהירים שהם משתמשים בחומרים ממוחזרים מקרקעית הים. אחרים מצהירים שהם ממחזרים פסולת פלסטיק כדי לייצר חלקים בתא הנוסעים - ואילו פורד מבטיחה לנו מכוניות שיש להן חלקים שמגיעים מעצי זית.

כך, לפי פורד היצרנית גילתה שמדי שנה ענף מסיק הזיתים מייצר מיליוני טונות של פסולת, כלומר מה שנשאר אחרי המסיק. ומתברר שעם הפסולת הזאת יש מה לעשות: מהנדסי פורד החלו לחקור את הנושא באמצעות בעלי מטעי זיתים מספרד וגילו שניתן לייצר חלקים מסוימים ש-40% מהם עשויים מסיבים שמופקים משילוב של 40% סיבי זית ו-60% פלסטיק, שניתן לעצב מחדש ולייצר מהם חלקי רכב.

לפי פורד, היצרנית כבר הצליחה לייצר חלקי מושבים לרכב שעשויים בחלקם מפולי סויה ואפילו חלקים של רכבים שעשויים מגביעי מזון ממוחזרים – והשלב הבא עשוי להיות שימוש בפסולת של עצי זית כדי לייצר חלקי פלסטיק. אז אם במכונית הבאה של פורד נגלה שבתא הנוסעים יש ריח נעים של כרם זיתים גלילי, כנראה שבפורד מצאו את הדרך לייצר מכוניות שיש בהן סיבים של זיתים וגם לעשות משהו טוב למען הסביבה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום