אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
אקספנג בישראל החל מ-199,990 שקלים
פריזבי משיקה היום את הפעילות של מותג XPENG בישראל עם שני דגמים חשמליים: P7 סדאן ספורטיבית מהודרת ו-G9 רכב פנאי עצום ממדים
לאחר דחיה של שבועות מספר בשל המצב, משיקה היום פריזבי את מותג XPENG בישראל. מדובר במותג פרימיום סיני של כלי רכב חשמליים עליו כתבנו לאחרונה. כמו מותגים סינים רבים אחרים הוא צעיר למדי ומשוחרר מנטל של מסורת או מורשת. גם אקספנג כמו חבריו, בעל יומרות "פרימיום" המתבטאות בכמה מישורים: עיצוב, ביצועים וחבילות אבזור.
תא נהג באקספנג P7. ממשק דיגיטלי מלא ומערך בטיחות אקטיבי נרחב. קרדיט אקספנגאקספנג P7 הוא סדאן ספורטיבי עם עיצוב נוצ'בק חצפצוף אך אירודינאמי ונקי למראה. הדגם הזה ישווק בשלוש גרסאות: מנוע יחיד (276 כ"ס ו-45 קג"מ) והנעה אחורית עם סוללה גדולה (83 קוט"ש שימושיים של כימיית NMC מתוקה) במחיר של 199,990 שקלים ושתי גרסאות הנעה כפולה (473 כ"ס ו-77 קג"מ) במחירים של 267 אלף ₪ ו-300 אלף ש,ח לגרסת דלתות המספריים המתרוממות.
אקספנג G9 - רכב פנאי חשמלי גדול עם 5 מושבים. החל ב-270 אלף שקלים. קרדיט אקספנגבכל הגרסאות יש חבילות אבזור ארוכות ועשירות מאד הכוללות ריפודי עור נאפה על כל המושבים, קוקפיט דיגיטלי מלא (אין ממשקי אנדרואיד/קארפליי בינתיים), מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית רבות המקבלות מידע משורה ארוכה של חיישנים ומצלמות סביב הרכב.
החבילה הדינאמית כוללת מתלה עצמות עצה כפולות בחזית ומתלה רב-חיבורי מאחור – מעצורים מבית BREMBO וזמני תאוצה של 6.7 ו-4.1 שניות. בתחום הטעינה אפשר לטעון את הסוללה בטעינה מהירה עד 175 קו"ט או תלת-פזי ביתי 11 קו"ט. הממדים עוסקים בבסיס גלגלים של 299 ס"מ, אורך כללי של 488 ס"מ ומשקלים בין 2,095 ל-2,255 ק"ג.
תא הנהג של אקספנג G9 כולל מסך המכוון לשרת את הנוסע שליד הנהג. רשימת אבזור נוחות ובטיחות ארוכה. קרדיט אקספנגאקספנג G9 הוא SUV חשמלי גדול למדי. מתבסס על אותה פלטפורמה חשמלית של ה-P7 אבל עם שני הבדלים חשובים: מתלי אוויר וארכיטקטורת 800 וולט המאפשרת לקצר את זמני הטעינה וכן לקבל הספק גבוה יותר מהמנועים. אלו יפיקו בהקשר הזה, 313 כ"ס ו-44 קג"מ בגרסת ההנעה האחורית או 551 כ"ס ו-73 קג"מ בגרסת ההנעה הכפולה.
לגרסת ההנעה האחורית סוללת LFP עם קיבולת של 78 קוט"ש ואילו גרסאות ההנעה הכפולה מקבלות סוללת NMC עצומה עם קיבולת של 98 קוט"ש. טווח הנסיעה הוא בין 469 ל-570 ק"מ בהתאם לגרסה. המשקל העצמי מגיע עד לכדי 2,450 ק"ג בגרסה הבכירה. המשקל הזה יושב על בסיס גלגלים של 299 ס"מ והאורך הכללי הוא 489 ס"מ ארוכים למדי. אקספנג G9 מצויד ב-5 מושבים (ואין סידור ל-7 או 6 מושבים).
לשני הדגמים יש יישומון המאפשר לקבל מידע על מצב הרכב וכן לשנות הגדרות רבות. בחלקו בעברית. קרדיט אקספנגכמו בסדאן גם ה-G9 מצויד במערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית רבות – אך הוא עדיין לא נבחן במבחני NCAP אירופאיים שבהם לסדאן, P7 יש 5 כוכבים.
המחיר של אקספנג G9 הוא 270 אלף לגרסת הבסיס, 310 אלפי שקלים לגרסת LR ארוכת הטווח ועד 365 אלפי שקלים לגרסת הביצועים המאובזרת ביותר.