דליפת המידע מ'מעייני הישועה': היזהרו מלהסתבך בפלילים

מאמץ משולב למנוע את הפצת המידע הרפואי שנגנב על ידי קבוצת האקרים משרתי בית החולים מעייני הישועה בבני ברק וזאת למרות שההאקרים הפיצו חלק ראשון במשקל 402GB | המשטרה והרשות להגנת הפרטיות מזהירים את הציבור משיתוף, פרסום ושמירת הנתונים שהינם עבירה פלילית

קובי עוזיאלי | בריאות 7.9.2023 | 21:25

בית החולים מעייני הישועה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ומשטרת ישראל מזהירים את הציבור בעקבות הפרסומים אמש בדבר חשיפת מידע רפואי רגיש אודות מטופלי בית החולים מעייני הישועה.

משטרת ישראל והרשות להגנת הפרטיות מבקשות להדגיש כי קיים צו איסור פרסום במידע שדלף לרבות עצם העתקתו, הפצתו, פרסומו, העברתו לאחר, עיבודו, אגירתו במאגרי מידע אחרים וכיו"ב. צו איסור הפרסום כולל גם איסור על הנגשת המידע בדרך של צירוף קישורית, ציון שם אתר האינטרנט או שם חשבון או עמוד ברשת החברתית או באינטרנט או בכל פלטפורמה מקוונת.

כזכור, בהמשך לאירוע אבטחת המידע החמור שהתרחש בבית החולים מעייני הישועה לפני כמה שבועות, הוקם צוות אכיפה משותף של משטרת ישראל והרשות להגנת הפרטיות. משטרת ישראל והרשות להגנת הפרטיות מבהירות כי כל שימוש במידע מהמאגר המדובר מהווה עבירה פלילית לפי חוק הגנת הפרטיות וכן כל פעולה בניגוד לצו איסור הפרסום היא עבירה פלילית ומזהירה כי העובר על איסורים אלה צפוי לחקירה פלילית.

קבוצת האקרים שפרצה לפני כחודש לשרתי המידע של בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, הכריזו בשעות האחרונות כי פרסמו חלק מהמידע שנגנב.

קבוצת Ragnar Locker טענה בקבוצת הטלגרם שלה כי היא שחררה חלק מראשון מהמידע שגנבה משרתי בית החולים בבני ברק, בנפח 402 ג'יגה בייט, וזאת לאחר שבית החולים סירב לשלם את דמי הכופר שדרשה הקבוצה כדי למנוע את ההדלפה.

הקבוצה מאיימת לפרסם את שאר המידע שבידיה במהלך הימים הקרובים, אם לא ישולמו דמי הכופר שדרשו. כך דווח ב'ישראל היום'.

מבית החולים 'מעייני הישועה' נמסר: "בית החולים בשיתוף משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי וגורמי האכיפה, ממשיכים בחקירת התקיפה. בית החולים שב לעבודה מלאה תוך הקשחת מערכות המחשוב. לאור צו איסור הפרסום הגורף לא ניתן להתייחס בשלב זה לפרטי החקירה או לנושא פרסום המידע. אנו סומכים על הרשויות וגורמי האכיפה הרלוונטיים שיעשו עבודתם נאמנה. בהתאם להתפתחויות החקירה ובכפוף להוראות צו בית המשפט, בית החולים יפעיל מוקד טלפוני ייעודי לטובת המטופלים".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום