במהלך הלילה: שוב מתקפת סייבר על בית החולים החרדי בבני ברק

לא בפעם הראשונה: שוב נערכה מתקפת סייבר על ביה"ח מעייני הישועה וגרמה להשבתת מערכות המחשוב המינהלתיות. צוותי בית החולים המשיכו להעניק טיפול לחולים. צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי נמצאים במקום; "האירוע נמצא בטיפול של טובי המומחים"

ישראל לפקוביץ | בריאות 8.8.2023 | 07:56

בית החולים מעייני הישועה | צילום: גוגל מפות

דרמה הלילה בבית החולים החרדי בבני ברק: משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי עודכנו במהלך הלילה אודות מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה שגרמה להשבתת מערכות המחשוב המינהלתיות.

על פי הידוע כרגע, המכשור הרפואי לא נפגע. צוותי בית החולים ממשיכים להעניק טיפול לחולים. צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי נמצאים בבית החולים, ומסייעים לטפל באירוע בשיתוף צוותי בית החולים.

המרכז הרפואי ׳מעיני הישועה׳ נמסר כי הוא "מעדכן על ארוע סייבר מסוג כופרה, שפגע במערכות המחשוב המינהלתיות של בית החולים. הארוע מלווה ע״י משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי ונמצא בטיפול של טובי המומחים בתחום.

נכון לעכשיו, מדובר במערכות מינהלתיות בלבד וללא כל פגיעה בטיפול הרפואי ובמאושפזי המרכז".

יצוין כי זאת לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה. לפני כשנתיים, המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה נפל קורבן למתקפת כופר על מערכות המחשוב של בית החולים. כמה שעות לאחר הדיווח על המתקפה, בבית החולים הודיעו כי הוא מבקש שלא להפנות אליו חולים במקרים שאינם דחופים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום